|
|
|
|---|---|
|
tja, Jag hoppas att det är ok att jag hoppar in här. Mitt problem e att jag har en 320i 96 som i somras kunde bara tappa kraften plötsligt under körning, den dog inte men rpm kunde gå ner till under 2000 på motorvägen t ex. Det har inte hänt de senaste 2-3 månaderna men däremot har den blivit svårstartad, motorn måste snurra 3-4 ggr innan den startar. Jag har nyligen bytt tändstift. Vad kan det vara? Tacksam för all hjälp! | |
|
Tjena! Det är mer än okej att du hoppar in här ;P Jag skulle kolla soppa pumpen om jag vore dig men det kan ju bero på fler problem. Bayerische Motoren Werke |
|
|
Glömde fråga, går den på alla cylindrar eller går den ojämt? Kolla lambdasonden och tändspole isfl. Lycka till med att få ordning på bilen. Bayerische Motoren Werke |
|
| kan ju även vara vevaxelgivaren eller kamaxelgivaren | |
|
Jag har sålt bilen men vill ändå passa på o tacka er som kom med förslag. Av ren nyfikenhet undrar jag hur kan man ta reda på om alla cylindrar går lr ej? |
|
|
Du skulle nog märka det när bilen var igång, 1 den skulle inte gå som den gör, 2. den skulle inte kunna hålla jämn tomgång. 3. Annars kan man alltid testa o dra ut en tändspole i taget och kolla ifall den reagerar. Bayerische Motoren Werke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.