|
|
|
|---|---|
|
Jag tankade min bil fullt för jag skulle ut och åka långt, tankmätaren visar upp till 90 liter men den visar att jag bara får i ca 63 liter.Dessutom visar färddatorn att bilen drar 1,5l/mil vilket inte stämmer (ligger på 0,93), jag har kollat mekartipset men det visar bara hur man korrigerar förbrukningen uppåt men hur gör man tvärtom? Tillsist undrar jag om luftkond. det verkar som om jag inte kan få någon värme på passagerarsidan fram + att jag tycks inte kunna ställa in graderna så väldigt exakt som jag vill, antingen varmt eller kallt. Har någon något tips till mig vore jag väldigt tacksam. Mvh Patrik (OBS! luftkond. kyler bra) | |
|
Du ska inte ta det så hårt att datorn visar fel, min visar 1,7 just nu, har inte orkat korigera det hela. Sättet att korrigera är nog liknande som när du ökar, bara att ändra korigerings talet åt andra hållet. Har du kollat värmeventilen i bilen? Den brukar kärva efter ett tag. Känsligheten på ACn är jag inte heller så himla förtjust i, men skruva bara 2 grader åt gången så brukar det gå bra.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.