AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
772

Mottagningen försvinner när backen läggs i.

Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Hej,

Har hämtat bilen efter att den varit inne för omlack av bagagelucka, hämtade i onsdags. Har nu märkt att när jag lägger i backen så försvinner radiomottagningen. Så var det inte innan bilen var inne på verkstad. Ska ringa till verkstaden och kolla vad de säger om det hela...

Men innan jag gör det tänkte jag fråga er vad ni tror. Är det en slump att det hänt nåt med kablaget i bakluckan mån tro? Det kanske inte alls har med omlacken att göra. Jag har inte koll på vart antennförstärkaren sitter... Vad tror ni?

Får tillägga att jag var osäker om jag skulle posta inlägget här eller under bilstereo

Ha det gott!

Mvh Martin
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Får tilllägga att det gäller vår BMW enl profil...

Mvh Martin
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Verkstaden hann stänga innan jag fick möjlighet att ringa..... får ringa på måndag... Men har någon nån idé får ni jättegärna skriva ner den.

Mvh Martin
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Hej igen,

Har kollat lite närmare nu och det visar sig att mottagning kommer tillbaka när luckan är öppen till ett visst läge. Insåg också att vänster backljus inte fungerade men hoppade igång samtidigt som radiomottagningen. Om det nu inte är något som verkstaden vill ta sig an, vet ju inte om det är en slump att det inträffat nu eller om det faktiskt är något som är orskat av verkstaden, är det i höger eller vänster gångjärn som man ska börja felsöka? Eller någon annanstans? Tips tages tacksamt emot. Allt annat funkar när det gäller lampor, att öppna, skyltbelysning, torkare och spolare...

Mvh Martin
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Hej hej igen....

Var ute i garaget igen och kollade lite hur det såg ut vid gångjärnen och upptäckte att vid det högra så låg det en lite platsbit inklämd, ser ut som nåt skydd som inte satts fast ordentligt, och kabelhärvan blottas så att säga... Den plastbiten (ser ut som en platt banan eller hur man nu ska beskriva) har legat i kläm precis där kablarna är. Men kan det orsakat felen, eller i vart fall påskyndat kabelbrott?

Mvh Martin
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Nr 5 Länk

Är det plastskyddet som sitter på glasluckan på insidan längst upp där bromsljuset sitter? Är det någon som har en bild hur det ser ut innanför denna? Den var nämligen enbart hafsigt ditsatt med bultylmassa. Verkstaden har nämligen bytt tredjebromsljuset också. Hade varit väldigt snällt om någon vänlig själ skulle kunna länka till bild så jag kan se hur det ska se ut och jämföra med hur det ser ut på vår bil.

Vore väldigt tacksam om någon kunde ta sig en titt på denna tråd och hjälpa mig. Ska åka till verkstaden imorgon bitti och prata med dem, men det är alltid bra att ha lite kunskap med sig...

Mvh Martin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.