|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på om det finns något sätt att ansluta en usbsticka eller hårddisk till bilens stereo? Även lite funderingar hur man kopplar in dvd-spelare. Såg en annons där han monterat in hårddisk som styrdes i Idriven. Sökte lite på internet men hitta inget vid en snabb titt. Någon som har nyttig info i ämnet? | |
| Fråga din ÅF om ACM, eller googla lite på det. | |
|
ACM finns tyvärr inte till E65... Alternativen som jag har hittat är att göra en Aux-in mod på FM-tunern, Dension Gateway 500 eller en FM-sändare. Jag tänker göra Aux-in modden och köra med en Archos mediaspelare med 5 tums touch screen för själva uppspelningen. Måste bara hitta info om hur man tar loss sittdyna och ryggstöd för elektriskt komfortsäte bak för att leda sladden från FM-tunern på ett snyggt sätt till mittkonsollen. |
|
|
Kan du utveckla din ide lite? Jag sökte på ACM men som du säger verkade det inte finnas till E65. |
|
![]() 239 E61 525dAT LCI -08 Schwartz II
E61 530iAT -06 Monacoblau E85 Z4 3.0i -04 Sterling-grau |
Beror lite på hur mycket du är beredd att modifiera, men CarX är ett intressant alternativ tycker jag. Länk /Mattias |
|
Sorry att mitt svar dröjde... Här hittar du mer info om FM Tuner-modden för att få en Aux-In till stereon: Länk Själv har jag däremot nu börjat fundera lite på den vägen som en australiensare gick med att uppdatera MMI, CDC och ASK(tror jag) till facelift-versioner och koda in dem med ett program han köpte på ebay: Länk Då kan man koppla in BMWs orginal iPod-kit och använda iDrive samt se låtinfo på displayen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.