|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har ett glapp mellan klimatenheten och kupëfläkten som yttrat sig i att fläkten startar och stannar som den vill när man startar den, gärna vid gupp t.ex. Har bytt fläkt OCH klimatenhet/kontrollpanel men problemet kvarstår. Finns det något relä eller annan elektronik mellan panelen och fläkten som kan tänkas glappa? e38 750 Mvh Skalman | |
|
Hej, Jodå, det finns - naturligtvis - moduler här också. I min Bentley (årsmodell 95-01) finns det minst fyra sidor om "IHKA", Heating and air-conditioning. Då bortser jag från det som handlar om AC:n enbart. Min glidare är tillverkad 94-11, dvs ett gränsfall, så allt i Bentley stämmer inte på den. Det riktigt knepiga är också att kunna följa kedjan hela vägen, från manöverpanelen till fläkten, dels i elschemat dels i verkligheten. Bentley ger i o f s en bra vägledning, men det räcker knappast att kopiera ett antal sidor ur boken för att leda dig rätt. Det får väl bli e38.org för dig, eller nåt. /Lennart |
|
|
Hej. e38.org har ingen info ang detta :( Men antar att motståndet på fläkten är det enda som finns vilket betyder att instrumentpanelen måste bort igen. Mvh Skalman |
|
|
Hej igen, Som sagt, det sitter ett antal moduler mellan fläkten och manöverpanelen. Men du verkar ha dina misstankar... Och jag har inte en suck! /Lennart |
|
|
Hej! Jag har en helt död fläkt!! Behöver en fungerande någon som har en ???? Skalman ä de kluddigt att ta bort panelen???? |
|
|
Hej.. Det är lite pyssel, men har man gjort det en gång så går det rätt fort. Här finns instruktioner:Länk Kom ihåg att koppla ur batteriet INNAN du lossar kabeln till airbagen!... annars måste du tilll BMW och återställa. Mvh Skalman |
|
|
Hej igen. Har nu åtgärdad fläktproblemet, det visade sig att fläkten kärvat fast. Lite smorning så vart den som ny. Tog 3 timmar med demomtering instrumentpanel-smörjning-montering. Mvh Skalman |
|
|
Kul att du hittade felet! Och tack för feedbacken. Borde fler ta efter... Jag har hittills bara behövt l ä s a om att ta fram fläkten ur instrumentbrädan och baxnar nästan redan där. Tre timmar låter åtminstone hoppingivande, även om du har vanan inne. Njut av blåset! :-) /Lennart |
|
|
Tack för länken! Känner inte något större sug att ge mig på det!! Men Tack för info!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.