|
|
|
|---|---|
|
Hej alla glada BMW ägare! Äntligen kan jag joina det här forumet då jag nyligen köpt mig den bästa bilen jag hittills har kört! En svart BMW 328i Coupe - 97 med Montana saffran skinn inredning som endast har gått 14 000 mil och som är svensksåld och aldrig vinterkörd. Listan är lång!! :) Ville bara säga hej i stugan! Btw, blev hjälpt av all info jag tog till mig om 328 innan jag handlade! TACK alla!! Ser fram emot spännande diskussioner och matnyttigt om denna underbara bilmärke! Mvh: Kriss | |
| Grattis till en härlig motor. Jag har samma motor fast en 728ia-97. Jag tycker den är rätt pigg även i e38 karossen. Den måste bli rejält pigg i din kaross. | |
|
Tack tack! :) Jo, den går fint! Lite utrustning: Motor: 2,8 liters rak 6a på 193hk (BMW original) Växellåda: BMW ZF Manuell, samma växellåda som sitter i BMW M3 3,0 Avgassystem: Ferrita rostfritt sportsystem Fälgar: 17" M3 Contour med 7,5x17" fram och 8,5x17" bak (BMW original) Däck: 225/45-17" fram och 245/40-17" bak Bromsar: BMW original M3-paket med M3-läpp (BMW original) M3 vita blinkers runtom (BMW original) |
|
|
Grattis till en underbar bil, har sjv en likadan fast från 96 och jag är helnönjd ever bilen.. visst börjar tempen spöka nu men de lätt fixat ;) Tips! Varva motorn vid kall temp. Lycka till med din 328a :) Bayerische Motoren Werke |
|
|
Tack! :) Nu är bilen vinterförvarad fram till våren! Varför ska motorn varvas vid kall temp? |
|
|
Ursäkta jag skrev heeelt fel där! varva INTE motorn för mycket vid kall motortemp ska det va.. hahahaha :P Bayerische Motoren Werke |
|
|
Grattis, visst är det en helt underbar bil? Jag har en från 1995 som vandrat 22.000mil och jag har inga skäl att misstänka att den inte går lika långt till, tycker dock det är en mycket fräsch modell; Upplevs inte som hopplöst gammal i något läge om jag jämför med mina lite nyare åkdon utan snarare så är den tvärt om imponerande stadig, bekväm och bränslesnål. Och körglädjen, den är ett kapitel för sig självt! :) //Bjersér |
|
|
Har tidigare inte brytt mig så mycket om bilar då man är en "biker" i botten och därmed blir fartkänslan i bilar inte det samma som på plastraketen. Har dock alltid velat ha en fin BMW och så blev det också! :) Känner direkt att BMW ger något som jag inte har upplevt hos andra bilar innan. Ser fram emot våren när det är dags att köra den! :) |
|
| grattis!! riktigt fin bil.. upp med bilder :D | |
|
Kan tyvärr inte ladda upp bilder här då jag inte är betalande medlem och det är bara dem som kan göra det om jag har förstått det hela rätt!? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.