|
|
|
|---|---|
|
Hej, Backspeglarna på min E61 har börjat bli brunaktiga i nedre kanten av glaset och det ser inte så roligt ut. Undrar om någon här har erfarenhet av detta? Är det rost som börjat komma? Om det nu är rost täcks det av rostskyddsgarantin då? Bilen är en 04. Vore tacksam för svar :) Med vänlig hälsning, Kristoffer | |
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Det är nog så att spegelbakgrunden har börjat oxidera pga vatten som har smygit sig in. Jag hade köpt begagnat spegelglas istället för att klaga hos bmw. Tror inte att de kommer ta det på rostskyddsgarantin. En kille i Malmö säljer speglarna billigt (150 SEK st om du inte har avbländbara): Länk |
|
Mm det kanske inte e lönt att ta upp det med BMW. Ingen här som testat att påpeka det för BMW? Med vänlig hälsning, Kristoffer |
|
|
Om det är avbländningsbara speglar du har så är det nog därför som de börjar bli missfärgade. Det är inte ovanligt att det händer efter 7-8 år på dessa spegelglas (någon slags kemisk reaktion tror jag). Jag bytte på min förra året då bägge speglarna blivit helt bruna och på svärfars e61 så har det också börjat bli brunt i nederkant. Tyvärr är dessa speglar svindyra att ersätta om man köper avbländningsbara, nöjer man sig med vanliga spegelglas finns det hur mycket som helst på t.ex. e-bay... Mvh Olle D |
|
Enligt bilden på annonsen så säljer den här killen även avbländbara (400 SEK st). |
|
Ja, man kan ju undra om ursprunget på dessa? Nya kostar väl närmre 3000kr/st och hans 400kr... Fast jag har ju själv köpt till min fd E39 på tyska eBay för en 600kr och dom var väl inte ärligare dom... ___ //Ulf |
|
I Malmö har vi returbilen.se där delarna kostar lika mycket oavsett om de kommer från en 760li eller en nissan micra. Jag har själv köpt nya spegelglas av den här killen och jag vet att han är en av de som kommer till skroten och plockar först. Har sett honom på plats. Man kan se att han säljer prylar som vanligtvis hittas på skroten. En spegel oavsett om den är avbländbar eller inte kostar 50 SEK där så han tjänar ju lite på varje. Sedan kan man aldrig veta om alla delar är ärliga... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.