|
|
|
|---|---|
| Tjut som kommer från motorrummet höger fram ungefär vid höger framljus. Varar drygt en minut. Följer inte motorvarvtal. Konstant varvtal och stängs av plötsligt men sker alltid vid kallstart och tar alltid denna tid på sig. Ungefär samma varvtal som en motor på halvgas dvs 3-4 tusen varv. Troligtvis elmotordriven pryl som inte riktigt är frisk. Vad är det som tjuter. Har högre ljudstyrka än motorn på tomgång. Tjuter ej om motorn är helvarm vid start, men kall och halvkall. Min fru tycker bilen låter som ett flygplan. Vad är det som låter? | |
|
Antagligen bytesmogen luftpump till avgasreningen, har likadant på frugans Audi. Du får ingen varning på instrumentpanelen? Mvh |
|
| Tack det låter faktiskt mkt troligt. Jag visste inte om den funktionen. Funderar på att köpa ett begagnat exemplar eller kanske rent av felsöka/renovera. Har någon erfarenhet av vad som brukar vara sönder på dessa luftpumpar? Är det en typisk slitdetalj t ex motorlagret eller kolborstar så kanske jag ska överge dessa tankar och satsa på en ny del, men är det ett känd svaghet som går att fixa är jag så klart nyfiken på andras erfarenheter, kring detta. | |
|
Länk Läs denna tråd! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.