AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.034

Elhiss + skidlucka

Ja
7
Janne
523 -97
Elhissen höger bak har lagt av. Det knäpper till när man använder knappen och kontakten sitter där den ska.
Är det motorn som krånglar?
Sen undrar jag om någon har eftermonterat/byggt egen skidlucka? Enkelt/svårt?

Mvh

Janne 523 -97
BMWcs:4534
sn
283
snabel a
M5 -01
540iaT S.C. -98
Janne: En skidlucka i original kostar ca 1950:- från BMW och jag har för mig att den tar ca 2 timmar att montera, det är förhållandevis lätt om du samtidigt med köpet ber att få den verkstadsbeskrivning som BMW själva har. I den beskrivningen så står ALLT om hur du demonterar och monterar den nya skidsäcken. Lycka till!

Tyvärr så kan jag inte hjälpa dig med knappen mer än att det kan vara ett relä eller en kugge som har gått sönder, men som jag var jag är inte säker på det.
Ja
7
Janne
523 -97
Ok!
Tittat lite på hur det ser ut vid armstödet igår.
Tycker att det borde gå att knåpa ihop ett genomlastningshål själv.
Det borde ju bara att kapa upp rygg stödet sätta gångjärn och fästa filten från bagaget på den.
Sedan fixar man en påse i typ segeltyg och fäster den.
Detta var i stora drag...
SÅ svårt kan det ju inte att göra det så att det ser snyggt ut.
Vad tror du?
Jag tycker att det inte borde vara för svårt att knåpa ihop en skidsäck själv, eller är man dumsnål:-)

Mvh

Janne 523 -97
bigernie
Jag hade samma problem med min elhiss den högra bak det knäppte bara till när jag tryckte på knappen fast det som var fel för miog var att det hade hamnat skit under knappen man trycker på så att den inte fick ordentlig kontakt hoppas det är felet för dig med!!

Daniel
sn
283
snabel a
M5 -01
540iaT S.C. -98
Janne: Jag personligen skulle inte göra en egen skidsäck när det är förhållandevis billigt och köpa en formanpassad från BMW i bra kvalité. Dessutom så ser det bättre ut när/om du säljer bilen med original produkter. Du har ju trots allt en ganska ny och fin bil så var inte "dumsnål"...
Ja
7
Janne
523 -97
snabel a: Naturligtvis har du rätt...funderade själv på hur jag skulle reagera om jag kikade på en bil där någon snickrat ihop något liknande. Tokprut eller avstå köp....jag får leta pantburkar istället :-)

bigernie: Jag ska kika på det direkt när jag kommer hem. Återkommer med rapport!

Mvh

Janne 523 -97
Ja
7
Janne
523 -97
bigernie: plockade isär knappen och vips fungerade det!
Tack och bock!

mvh

Janne 523 -97
bigernie
Varsågod det var så lite så!!

Daniel
bigernie
Varsågod det var så lite så!!

Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.