|
|
|
|---|---|
|
Nu när jag temperaturen börjar krypa ner mot noll har min e61:a börjat knäcka och knaka något fruktansvärt i plastdetaljerna i inredningen. Bakluckan är ett skilt kapitel, då den alltid knakar och smäller, men resten av inredningen brukar vara förhållandevis tyst. Nu är knäcker det från dörrsidorna, komfortstolarna, mätartavlan iDrive-skärmen, klima-panelen osv. Värst är det just när man börjar få upp värmen i kupén och plasten utvidgas. Efter en stunds (timmes) körning tystnar det nästan helt. Jag förstår att alla bilar gör på detta vis i någon mån, och erkänner att jag är oerhört pedant, men tycker det här är mer än vad som kan accepteras. Jag har m-sport chassi på bilen, vilket gör den EXTREMT stötig och tror nog att detta kan bidra. Skulle gärna provköra andra bilar, men ung som man är får man sällan detta i bilaffärer. Berätta gärna om era erfarenheter kring det här. Hur är de jämfört med andra bilar? | |
|
Min 530dT LCI -07 knakar/knarrar i förardörren. Det verkar vara den svarta täckpanelen på dörrens B-stolpe som ligger an mot passagerardörrens tätningslist som låter. Den är lite mjukara än på högersidan dör det är helt tyst. Någon som har en bot mot detta? Detaljen som bältet går igenom vid vänster öra klonkar också. Det känns som en riktig skitbil när man hör detta. Jag trodde länge att det var dörren som inte var ordentligt inspänd i stängt läge innan jag upptäkte att det var bältet. Jag har haft många bilar men blir ändå förvånad hur mång nya obegripliga fel det verkar finnas. "Ska man ha nåt gjort får man göra det själv" |
|
| Ja, det är fruktansvärt irriterande och förstör helt känslan i en annar bra bil. Tycker också att inredningen i övrigt känns mycket väl hopskruvad och solid, men själva materialet i plastbitarna verkar vara av billigaste slaget. På äldre modeller var det mjukare samt skrovligare i ytan, vilket troligen gjorde att det förde mindre oljud med sig. | |
|
Tycker ändå att knäpp o knak är ett litet problem vad gäller just E60/61. Finns betlydligt mycket värre saker som går sönder helt när kylan kommer. |
|
| Vad då, undrar jag? Har inte läst om något som är speciellt känsligt för kyla på e60. | |
|
Hade mycket oljud från insynsskyddet på min E61, sprayade silikon spray där. Och efter 2 ggr blev det tyst. Har inte hört något på flera månader nu. /j |
|
| Ja det är därför jag inte vill byta upp mig till E61 från min solida och väldigt tysta E34 525i Executive-95....är inte sugen på E39 heller. Så det blir till och ta hand om gammelbilen:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.