|
|
|
|---|---|
|
Har jag fattat fel, eller sitter det bara sensormatta till airbag i passagerarstolen? Eller sitter det en i förarstolen oxå? Sensormattan kostar runt 1000:- lappen på schmeidmann, och borde väl gå att byta själv och sen radera koder med carsoft ? Skall på lördag köpa en E46 330 -02 som har ett "latent" airbagproblem, och jag ska försöka ta tag i det omgående så fort bilen är i min ägo... | |
|
Är intresserad av att göra i ordning den som den skall vara... fler förslag och tankar kring detta? Om det nu skall sitta en sensormatta i båda stolar... Någon som i så fall vet om sensormattan är likadan i höger och vänster stol? Kollat lite på realoem.com och schmeidmann.se och blir mest förvirrad om vad som är rätt? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Dom som finns på Ebay, skulla jag inte köpa. De släcker lampan, men är passagerarairbagen aktiverad? Inte på en del av de konstruktioner jag sett. Dessutom kan du bygga minst 50 st för vad du får betala. Sitter enbart i passagerastolen. du kan självklart byta den själv och släcka felkoden. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack Hasso, Måste man ändå lägga timmar på att skruva isär så tycker inte jag en 1000-lapp är så farligt för sensormattan för att fixa det ordentligt. |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Problemet är att så fort nån sätter ett knä eller armbåge i sittdynan så är den trasig igen. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Kom på en sak... jag skulle ändå behöva lämna in den på BMW för att koppla ur passagerarairbag för barnstol. Då kanske sensormattan inte behöver fungera och slippa att airbag lampan lyser ändå . Men så enkelt kanske det inte är? |
|
Kopplar du ur passagerarairbagen ska du nog inte bekymra dig för sensormattan, även en barnstol kan förstöra den. fixa det när den ska kopplas in i stället. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Finns ingen anledning att ha sensor i förarstolen, man kan ju vara ganska säker på att det sitter någon där när bilen är i rörelse :) | |
|
Weiman: *s* Är du riktigt säker på det ;) Har du inte sett hur Långben gör på julaftons programmet? Skämt åsido, men jag blev osäker då jag tyckte det stod att man behövde 2st sensormattor på realoem.com. Tack samtliga för all hjälp, vad gjorde man utan autopower :) Nu ska jag bara hitta en BMW verkstad som är "förhållandevis billigast" på att koppla ur airbagen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.