AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.378

Bromsskive byte

Visa användare
227
darkus
BMW 530i -94
Dax att byta bromsskivor på min e34 530 -94
Frågan är då vilket fabrikat man ska välja på skivorna. Vill bara ha bästa kvalitet.
Brembo skivor, Zimmerman skivor eller Orginal??

Har ingen lust att köpa allihop och testa vilka som är bäst. Därför frågar jag er vad ni har för erfarenheter från dom olika fabrikaten.
Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
Alla dom du nämner är "top off the line", så det spelar nog ingen roll vilket av dom du köper.
kolla bara om du köper brembo att skivan har den "extra skydds ytan! så dom inte rostar, vet att zimmerman och bmw har det som standard, men att brembo får man kolla.

Lycka till :-)
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Faktum är att Biltemas skivor verkar ha minst problem med restspänningar som ger upphov till vibrationer när de släpper. Allt enl. statistik här på forumet.
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Riktigt nöjd med mina Zimmerman, köpte till hela bilen runtom för ca 2400 från ebay.de , då ingick även beläggen
Visa användare
227
darkus
BMW 530i -94
Får tacka för all info.

Är ju anti mot biltema delar på min bil. Speciellt eftersom chefen för biltema i vår stad kommer till oss och handlar delar till sin bil och inte handlar på sitt eget företag eftersom han villa ha kvalitet sa han..å det säger ju en del.

Så därför blire....*tänker* Brembo skivor. Det är ju välkänt märke och dom vill då säkert inte förstöra sitt märke med att sälja skit delar.
Och orginal belägg.
ar
218
arken
525iA -93 (..BK86385)
530dAT -08 (..B987772)
Jag beställde ett par bakskivor på finska motonet en gång. Till min förvåning var de Brembo-tillverkade. Något vidare bra var de inte. De var ju trots allt billiga (29 €). Namnet Brembo behöver inte nödvändigtvis betyda hög kvalitet.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Köpte Brembo till min 525:a. Bromsade ur restspänningarna och hade småvibrationer i ett halvår, innan det slitit till sig. Det sker sällan med Biltemas skivor. Visst säljer de en del skit, men vissa saker är bra.
Visa användare
227
darkus
BMW 530i -94
Waarwests Vaico tillverkade skivor är ju billigare än Biltemas ju. Där vart ja häpen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.