|
|
|
|---|---|
|
Hej har en 328i -96. När jag köpte bilen var vattenpumpen trasig så bytte vattenpump, thermostathus och thermostat. Nu efter drygt 1½månad så spökar temp mätaren. Mätaren kommer upp 1 (en) sträck bara alltså 1 sträck ifrån arbetstemp FÖRUTOM om jag kör med höga varv då kommer den upp men sjunker därefter igen när jag kör på låga varv (2000 varv/min) Är det någon som har haft samma problem eller vet hur man åtgärdar detta? Tack på förhand. Bayerische Motoren Werke | |
| Termostatgivarn | |
|
Okej men ifall de inte är den då? kan det finnas luft i systemet för jag fick problemet efter jag fyllt kylaren med vatten o glykol. Jag avluftade inte den efter jag fyllde på med vatten.. Tack för svar! Bayerische Motoren Werke |
|
|
Då har du inte luftat ordentligt efter bytet. Åk till en backe lufta bilen. Går lättast då. Lycka till me luftningen |
|
|
Tack så mycket för tippset, jag har nu luftat ur bilen ordentligt men problemet är inte åtgärdat :( så ska prova byta termostatgivaren så får vi se vad den säger :) Bayerische Motoren Werke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.