|
|
|
|---|---|
|
Vet någon vad en svart M-sport ratt med multifunktion kostar att köpa som reservdel? Passar en sådan att montera på en Z4 3,0i 05 utan strul? Hasse Z4 | |
|
Går att hitta på tyska eBay för 2-3000:- Inga problem att montera på din bil, förutsatt att du har multifunktion idag Helt underbar ratt, den gamla tunna saken ser löjlig ut i jämförelse :D |
|
|
Jag har kollat på tyska eBay och det är en och samma firma som annonserar om M-ratten sida upp och sida ner, men dom svarar inte på mina mail. Konstigt för dom säljer fina prylar till Z4 bl.a exklusiva stolar Hasse Z4 |
|
| Blir det inte krångel med airbagen? | |
| Nej äer inga problem...men man skall givetvis koppla ifrån batteriet när man byter | |
|
Jag planerar också att byta ut den trådsmala ratten till en M-sport. :) Här följer priser jag fått från BMW att jämföra med Ebay etc. Notera att det blir ganska dyrt att byta från en gammal ratt UTAN multifunktion till en M-sport MED multifunktion då ett multi-funk-kit tillkommer. Totalt 9070 kr. M-sportratt Artikelnr: 32307906779 Pris: 5280:- M-sportratt för multifunktion (kräver kitet nedan om du inte har multifuktion i bilen redan). Artikelnr: 32307906780 Pris 6695:- Kit för multifunktion: Artikelnr: 65710304942 Pris: 2375:- |
|
|
Har nu fått tag på en M-ratt i Tyskland, lite special säger annonsen för sömmarna är sydda med färgad tråd i M-färgerna. Ska bli riktigt spännande när den kommer. Tänkte hänga den på väggen över sängen till i vår men det blev inte positiv reaktion av chefen. Hasse Z4 |
|
| Ratten du handlat härstammar från Z4M medan den vanliga M-sportratten i Z4 har svarta sömmar. I övrigt är de identiska. | |
|
Hasse: Vad fick du ge och har du någon länk till "säljaren"? |
|
|
Hej MR Rotor! Jag gav nästan exakt 4000kr inkl frakt Har sett billigare rattar men förmodligen privata säljare som bara skickar inom Tyskland. Firman jag köpte av heter Car-Parts-Mueller.de Hasse Z4 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.