AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
8.129

Min bil överladdar 19,0v ?

Sida 2 av 2
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Felet är alltså att ibland startar inte bilen, och då startar den alltid med starthjälp => ibland har batteriet inte tillräckligt med kraft att dra runt startmotorn => 1. mät spänningen på batteriet med motorn igång (på tomgång och 2000rpm med/utan diverse elförbrukare på). 2. Mät viloströmförbrukningen från batteriet efter en halvtimme med bilen avstängd och låst (kräver lite förberedelser eftersom du inte får pilla på bilen under mätningen så du får montera multimeter och avläsa genom rutan). 3. Om du har möjlighet ladda batteriet och mät kapaciteten och startströmmskapaciteten (kräver utrustning).

Beroende på resultat av 1,2, eller 3: Om generatorn laddar korrekt (1) och bilen inte drar "för mycket" ström i vila (2) => batteriet är kass.
Om belastnings och kapacitetsprov (3) visar att batteriet är kass så är batteriet kass. :)
Fel i 1=>generator/laddningsregulator, jord eller plusanslutning nånstans kass
Fel i 2=> Då får du gömma dig i bilen och kolla via vilken säkring bilen drar tjuvström ur som drar ur batteriet.
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
japp nu fick jag domen på bilen ced 408.
Bränslepumpsgivarn.de är alldrig de man tror de är.Nån som vet hur den sitter på pumpen och var?
Mvh dicka

ma
7.450
marin849
Aha, i så fall så hör du inte ens startmotorn försöka starta bilen när den inte startar?
Visa användare
2.660
dicka o
Jo startmotorn går som vanligt.
Men den får ingen signal att soppan ska fram.
ma
7.450
marin849
I så fall fattar jag inte varför bilen alltid startar med starthjälp.
Visa användare
2.660
dicka o
Samma här begriper ingen ting heller.
De släckte 22 felkoder på bilen.
Så jag tänka mig mycket spökerier blir me så mycket fel koder.
Men på måndag blir de fixat i alla fall...
Visa användare
2.660
dicka o
någon som har en felkodslista vad koderna betyder?
bi
8
big_d
Bmw 320 d e90
Har också ced 408 på min 320 d 2006. Men min startar alltid och lätt men stannar när ja kör.. Dock bara att starta om så går den igen.. har beställt ett dde huvudrelä då det känns som min klipper strömmen ett kort ögon blick och så stannat den..
bi
8
big_d
Bmw 320 d e90
Ska också tilläggas att en vän på bmw sa att ced 408 är canbuss problem mellan styrenheter. han sa inget om bränsle till mig
Visa användare
232
Bergarn
530i Touring M-paket -02
big_d vad var problemet för dig? har liknande på min 320d
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.