|
|
|
|---|---|
|
Jag har en BMW 320i årsmodell 87. Jag funderar på att byta motor istället för att trimma den jag har, folk säger att det e bättre och billigare. En 323 motor hade jag tänkt mig, helst en 325 men en polare till mig säger att det e svårt o sätta i en 325:a motor för att det e en massa krångel med databoxen e detta sant? Om jag köper en 323, hur många liter är motorn på? Kan nån ge mig tips? Ifall jag sätter i en 323 motor, måste jag byta växel låda också då? / Jonathan | |
|
Hejs! titta på dom två sista siffrorna i 323 t,ex...23=2,3l Jag har ett 323-block liggande ifall du är intresserad... Jag tänker INTE köpa vingar för pengarna |
|
| Oki tack! Vad ska du ha för blocket då? Ha det! / Jonte | |
|
Har inte 320 -87 Motronic insprutning? Då borde det vara mindre problem med en 325 motor än ne 323 med L-jetronic |
|
|
Vad är Motronic insprutning? och L-jetronic???? / Jonte. |
|
|
Har du fördelaren frampå toppen så är det Motronic,sitter den istället på blocket då har du L-jetronic... Jag ska ha en tusenlapp för 323-blocket. Jag tänker INTE köpa vingar för pengarna |
|
|
motronic=bränsleinsprut och tändning. l-jetronic=bara insprut och vanlig tändning. rodge dodge Länk |
|
|
Du menar elektronisk-insprutning och mekanisk eller? Jaja. Men det går att sätta i en 325 motor eller? Finns det nån här inne som har gjort det? rodge dodge............ Det va en jävligt fin bil du visade mig. Ha det! / Jonte |
|
| rodge dodge/ jag känner just nu för att bli bästa vän med dig nu........=) Om du har tips på hur du tycker jag skall trimma bilen så ge gärna tips, eller förslag. / Mvh Jonte | |
| Vet nån om det är några särskilda problem man brukar stöta på när man byter till en 325 motor i en 320i? / Jonte | |
|
Halloj !! Jag har haft en 323-85a med en 325-87 motor i, å det var bara att plugga i och åka !!! Du ska ha boxen till 325 motorn såklart, men annars så är det inga problem...... Good luck !!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.