|
|
|
|---|---|
|
Hej har en fråga som jag inte såg att någon annan har tagit upp tidigare. har en 528 -97 e39 som jag har installerat HID 75W på helljus. förbaskat bra ljus på natten.. Men varje gång jag bromsar så pulserar helljuset kraftigt. samt var 4-5 gång jag slår på ljuset så tänds varningsblinkers och innebelysningen.. mycket mysko. har ett fel innan jag montera xenonet, och det var att högra helljuset lyste konstant. men nu har jag styrstöm till relät från vänstra lampan. vet inte hur jag ska förklara problemet på bättre sätt.. men om det finns nån som kan lista ut detta så vore jag evigt tacksamm.. mvh lars | |
| Lös helljuset konstant på högersidan så är din ljusmodul trasig. Sök på ljusmodul här på forumet så bör du få upp en del info. | |
|
Men det förklarar fortfarande inte att den pulsera vid inbromsning plus dom andra symtomen. men kollade lite på mekhjälpen och förstod inte vad som skall bytas. bild på själva grejen nån? mvh |
|
| På bild 4 ser du pilen "Höger heljus" som pekar på en tom position på mönsterkortet. Där sitter normalt en 3-bent trissa som du skall byta. Löd bort den gamla och sätt dit en ny. | |
|
Inne i ljusmodulen sitter ett antal effektkretsar (PROFET), del enkelkretsar med 5 ben (som på bilden i mektipset) dels dubbelkretsar med 7 ben för en del mindre förbrukare, bakljus, positionsljus osv. Det är inga vanliga transistorer, datablad och bilder på effektkrets finns här: Länk Jag tror du skall överväga att gå igenom installationen med dina eftermarknadsljus, stor risk att din förbrukning ligger över vad effektkretsen gillar. Orsaken till dina blinkande ljus och störningar på andra system är ganska säkert att HID-satsernas drivenheter ger ifrån sig kraftiga störningar, dels pga att 12V-matningen till dessa är olämpligt dragna, men också för att många av de asiatiska tillverkarna har för dålig filtrering i sina enheter, man sparar ofta in på dessa komponenter. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.