|
|
|
|---|---|
|
Går det att "sportchassikonvertera" en bil utan sportchassi? Är det ekonomiskt försvarbart eller ska man bita i det sura äpplet och dega upp vid inköp istället? Det finns nämnligen inte så många bilar med m-sport inom min budget, och tyvärr verkar det inte finnas så många dynamic heller. Det stora flertalet är utrustade med comfort, advantage eller comfort+advantage. | |
| Advantage edition innehhåller M sportfjädring! | |
| Lägger till att Comfort o dynamic blir Advantage! Samma utrustning! | |
|
Nej, tror du har fel :), comfort+dynamic blir advantage förutom just sportchassiet och lite annat. Kan dock ha fel på tidiga modeller av E91, men i konfiguraton på bmw.se så gäller följande: comfort: takreling pdc bak armstöd fram autom. avbländningsbar backspegel farthållare klimatautomatik regnsensor dynamic: fälgar sportratt (alt m-sportratt) m sportchassi belysningspaket sportstolar strålkastarspolare xenonljus advantage: interiör fälgar radio prof. takreling pdc bak sportratt (alt m-sportratt) armstöd fram autom. avbländningsbar backspegel belysningspaket farthållare förvaringspaket klimatautomatik regnsensor sportstolar xenonljus |
|
| Ska tillägga att det gäller 325/330 bensin/diesel. | |
| Eftersom dynamicpaketet innehåller både sportstolar och xenon hade jag gissat att majoriteten av E91 bilar hade det. (Och därmed också sportfjädring). | |
|
Det är tyvärr du som har fel! Du skall nog titta en gång till! : Advantage Edition för BMW 3-serie Touring Takrails Advantage Edition innehåll: Takrails, Automatiskt avbländande backspegel, Armstöd fram, PDC bak, Regnsensor, Klimatautomatik, Farthållare, Radio Professional, Lädersportratt, Lättmetallfälg V-eker 285* eller Lättmetallfälg Stjärneker 286*, Sportstol fram, Xenonstrålkastare, Belysningspaket, Förvaringspaket, Interiörklädsel tyg/läder Impuls, M Sportfjädring. Länk:Länk |
|
| Kan tilläga att det går att ta bort om man ej vill ha det. Så gjorde original köparen av min bil. | |
|
@Joofa: Nej, faktiskt inte, det verkar som merparten väljer comfort, advantage eller comfort+advantage. @gaspo: Jag tror iofs att den här "Advantage Edition" inte är samma som ett klassiskt advantage paket. Kolla själv in i konfiguratorn: Länk Väljer man bara advantage så får man inte med m sportchassi, kod 704 i den detaljerade översikten. Dock trevligt att veta att det går att ta bort, frågan är vad det kostar att sätta dit :) |
|
|
Det går bra att "sportvagnskonvertera" bilen i efterhand om TS avser att förbättra väghållningen. BMW's egna s.k. M-sport chassin är inte mycket mer än rent utanpåverk och vill man ha bättre väghållning med bibehållen komfort är det andra typer av fjädrar och stötdämpare som gäller, s.k. mono-tube dämpare som löper lättare och inte går trögt när de utsätts för sidokrafter. Bilstein i Tyskland har modellanpassade chassikit och till en del modeller finns även chassikomponenter från Öhlins. |
|
|
@R1000: tänkte inte ens på tredje part, tack :) Det är kombinationen av en estetisk sänkning och styvare chassi jag är ute efter. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.