AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
3.604

Smörja lister?

Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Hej alla!

Är det någon som har något bra tips på vad man kan använda för medel för att smörja dörrlister med? Så att de är feta och mjuka, även på vintern. Berätta gärna om du köpt något, vad det heter och var du köpt det. Det spelar ingen rol om det är original eller Biltema-grejer.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Würth gummipflege. Finns hos BMW, Würth butik, ebay etc. Sök på det i forumet. Inte något med silikon i.
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Vit vattenfri vaselin. Finns hos apoteket.

///BMW - Was sonst!
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Okej... Inget med silikon i alltså... varför inte med silikon?
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
En av instruktionsböckerna till min bil heter något i stil med "bilvård", där står det att man inte skall använda silikon på gummilisterna av någon anledning som jag inte kommer ihåg, men jag har citerat det i en ganska färsk tråd i samma ämne (som jag givetvis inte hittar just nu).
ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
Om du ska ha något som 100% säkert inte ger genk längre fram så ska du köpa Carbaflo på BMW. Svindyrt, 300 spänn för en liten "Bingolottopenna". Det blir perfekt feeling på listerna, känns som att det förenar sig med listen istället för att kladda på ytan.

Se bl.a. tråden "Bmw:s egna smörjmedel för dörrlister?".
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Okej... då är det den jag redan köpt... och ja, den var rätt så bra faktiskt... Stämmer helt att den är svindyr (395 tror jag till och med) och det är en liten bingolottopenna! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.