AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.390

Marknadsvärde - relativt välutrustad 530dAT-04. Opartisk värderingsman?

ag
32
Orient Blue/Beige Nasca

523iM-99
Cosmos Black/Sandbeige

AM DB9-06
Sitter i förhandling med LF angående min stulna 530dAT-04, webasto, head-up, komfortpaket, aktiv styrning, aktiv farthållare, eftermonterat (då jag inte villle ha M-chassi men gillar M-paket utseendemässigt) M-aerodynamikpaket inkl. M-ratt och 18” M-hjul, HiFi Logic7, shadowline, mm mm. Import 2008, 21500mil, nybes u.a. Första skambudet jag fick var på 120 000kr. Efter två telfonsamtal gick de up till 150 000kr. Men inte fasiken hittar man en välvårdat bil med ovanstående spec och bra historik (läs oskruvad) för 150kr?? Om inte jag tar dessa 150kkr kan jag antingen överklaga eller vända mig till en opartisk värderingsman. Jag vill helst hitta en bil med så nära utrustning som möjlight och möjligtvis få LF att betala för denna, men detta kan ta tid enligt LF. Vill helst inte byta ner mig till snikmodell bara för att LF anser att utrustning inte har något värde på en 7 år gammal bil.

Det är några som skrivit här på forumet att ta till opartisk värderingsman i princip alltid leder till väldigt låg värdering på bilen och följdaktligen riktigt låg ersättning. Kan det verkligen stämma?

Vad skulle panelen ge mig för råd?
Först och främst råkigt med din bilstöld, skit att folk inte kan skilja på ditt och mitt!

Tyvärr tror jag du har svårt att få ut så mycket mera för din bil. Tittar du på mobile.de så finns det mängder av vagnar runt 10000 euro +- 20% Länk. Du har ändå en i princip åtta år gammal bil som har gått betydligt mer än genomsnittsbilen. Jag tycker nog att du har fått ett riktigt bra bud på 150 tkr. Vad menar du skulle motivera ett högre värde? Jämför du vad du får betala för en faceliftad E61 idag som dessutom är tre fyra år yngre, så är skillnaden ej stor mot det värde de erbjudit. ex vis Länk

Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Håller med - 150tkr är riktigt bra betalt för den, speciellt med tanke på 21500 mil...ta pengarna!
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Med Känsla: Den du länkar till är inte en faceliftat. :)
Möjligt men ville bara visa vad betydligt nyare bilar ligger o 150 tkr för omnämnd bil anser jag vara ett seriöst bud från ett förs bolag.

/Anders
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Sant =)

Jag tycker också att 150k är ett bra bud för en 7 år gammal bil med 21k mil på mätaren.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
150 är ett seriöst bud, du hade aldrig kunnat såld bilen för den pengen.
Det finns 13 st från -04 till salu blocket fnv och de dyraste ligger på 150.
Dock gjorde du bra i att överklaga första beslutet, det ska man ALLTID göra för det är alltid ett skambud.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
För 150000 hittar man säkert en välvårdad bil, frågan är sedan vad det kostar att komplettera upp den till samma standard som tidigare bil! Webasto, aerodynamikpaket utan sportchassi t.e.x.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
150 är galet bra för en bil med de milen. Ta stålarna.
Håller med- ta pengarna och var nöjd!
Kolla in vad Du får för 15000€ på Mobile..

Varför inte... Länk

Dock lite "sjukt" att FB först ger ett bud och sedan höjer sitt eget bud med 25%..

Fr
1.133
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
för 150 tkr hade jag tvivelsutan lämnat över nycklarna med ett leende! Milen och åldern överskuggar utrustning och skick på en sådan bil
Ring dem imorgon och acceptera budet. Budet är väldigt generöst av LF.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Länk

Den är bättre att jämföra med, då den har Logic 7, HUD, komfortstolar, aktiv farthållare, webasto, aktiv styrning och Navi Pro med bluetooth. Dessutom Dynamic Drive samt automatisk baklucka :-D
ag
32
Orient Blue/Beige Nasca

523iM-99
Cosmos Black/Sandbeige

AM DB9-06
Jag är oerhört tacksam för all feedback! Håller delvis med att 150kkr är godkänt, men som ”marin849” nämner ovan ser jag inte fram emot att genomgå eftermontering av M-aerodynamikpaket en gång till. Kanske nöjer mig med en välutrustad 530-535dAT utan M-paket denna gång.

”Sim”: bilen i din länk är nästan pefekt om det inte vore för den gröna färgen så skulle jag slå till med det samma. Kanske något man vänjer sig vid dock…
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Du kanske kan hitta en med MSport fast utan M-chassit, då M-paketet kan beställas med vanligt chassi.
age; Grönt är snyggt slå till!

Mvh Stephan
ag
32
Orient Blue/Beige Nasca

523iM-99
Cosmos Black/Sandbeige

AM DB9-06
Stephan735i: Aston Martin ser utan tvekan grymt ut i racing green, är dock inte helt overtygad om grönt passar just på en BMW touring, kanske för att jag inte sett den live.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.