|
|
|
|---|---|
|
Jag hittar originalmattor hos Schmeidmann, men bara för baksätet. Har kollat med BMW, dom har ett pris för mattor fram, men de gick inte att få hem. Så nu undrar jag om någon har ett tips om var jag kan hitta mattor, jag vill ha mattor av originalkvalitet. Det följde med ett par när jag köpte bilen, men tyvärr var dom för en annan modell så passformen är inte hundra. Det verkar vara hårdvaluta på skrotarna, kollade på Bildelsbasen förra veckan men inget napp. Det ligger nåt billigt rassel fram, dom kommer på glid varje gång man kliver ur bilen, det gör mig galen, vill inte ha skit i onödan på mattan. Peter | |
| Går det inte att beställa alls på BMW längre? | |
| När jag kollade med den lokala återförsäljaren här i Gävle, Eriksson Bilteam, så fick dom fram artikelnummer och pris. Men på eftermiddan så ringer dom och säger att det inte gick att beställa mattorna från BMW´s lager, jag vet inte om artikeln var mer eller mindre tillfälligt slut eller om den utgått ur sortimentet. Men jag tycker att den utgått ur sortimentet så borde inte artikelnummer och pris finnas kvar. Ska nog svänga förbi under veckan och kolla upp det. | |
| Skriv gärna här hur det gick sedan. Man kanske måste bunkra ett set (om man hittar något vill säga....). | |
|
Jag var också på jakt efter original gummimattor fram till E38 för ett par månader sedan. Kollade med BMW ÅF i Jönköping och fick beskedet att de utgått. /Stefan |
|
|
Har du sökt på Powerbörsen med annons på delar sökes? Tveksam om Bildelsbasen överhuvudtaget listar mattor på sin sida. Säkrare att ringa direkt till skrotar som har E38or stående. Lycka till !/ Den som söker han finner! mrMPOWER |
|
| Jag har en omgång fin fina orginal gummimattor till E38, även en omgång till E39 som kan säljas. | |
|
Hej Tor, är det alla fyra mattorna? Hur mycket vill du ha för dem? Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.