|
|
|
|---|---|
|
Har en 528i från 1984. Funderar på att köpa ett sportluftfilter. Om man t.ex. väljer direct air-modell, märks det någon effektskillnad osv på en annars oskruvad motor? Ett sånt filter har ingen luftburk eller annat skydd, är det risk att mer föroreningar sugs in i motorn? Är det värt att skaffa sportluftfilter? Tacksam för svar /Mikael | |
|
Den lilla effekt som kan tjänas in på ett sådant luftfilter är försumbart speciellt på en std motor. Om du ska köpa ett bra öppet filter ligger dom på en tusing plus materialet för att avskärma det. Och det vete tusan om de är värt det. Om man sköter tvättning och inoljningen på dom filterna så funkar dom lika bra som ett pappersfilter. Den största orsaken till att folk monterar det på sin bil är ljudet. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
|
Hade ett openair på min förra 528 -86, såg snyggt ut och lät skönare vid gaspådrag. Kostade bara 400 kr så jag tycker det var värt det, helt klart! Men effekt ger det inte. Inte vad jag kände iaf Sen kan du ju bygga en avskärmningsplåt till bilen. ///Tomas M Länk BMW E28 registret #001 |
|
Henrik535 |
Tjena Jag hade en 528-85 förut med öppet kn-filter.Monterades direkt på luftmängdmätaren ljudet blev gött och jag tyckte faktiskt att det blev lite bättre gasrespons. |
pravda |
hur har ni gjort med avgasreningen? pravda |
Henrik535 |
Avgasreningen är inga problem bara för att man byter filter |
|
pravda: Avgasreningen plockar man bort åxå pluggar man hålen i grenröret... //Cosmos "Borrows My Wallet" E28 Registret #160 |
|
|
Jag skrev i något tidigare inlägg att besiktningen inte godtar detta dvs pluggningen av detta avgasreningssystem...Men dem flesta besiktningsmän struntar nog i detta med så här gamla bilar.. Men helt hundra kan man ju ALDRIG vara. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.