|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Att försöka återanvända den gamla kontaktfolien är inte att tänka på. Den är rejält trasig efter 10 år i bilen. Glömde säga att det tog en bra stund att rengöra kretskortkontakterna med ren bensin tills de sken som guld igen. På Lcd:n gäller bara skrapa bort gammalt lim med ett gammalt plastkort (typ kreditkort). Fortfarande nöjd. Skall ut i regnat och titta en gång till så att jag inte bara drömde. :0) |
|
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Det var ju bra nyheter! Tog du av hela displaydelen eller hängde det hela tiden kvar? Dvs fick du ta av de röda locken som jag nämnde i ett tidigare inlägg? |
| Jag fick plocka isär hela radion i beståndsdelar. LCD:n satt med en vit plasthållare bakom den. Den måste bort ifrån den (inget svårt). Sedan satt den i ramen (den som man ser utifrån). Man ser iofs både LCD:n och ramen utifrån. | |
|
BlackLuck: Har just fixat displayerna på min Klima manöverdel med nya "remsor" från pixelfix.net. 261 kr inkl frakt och en printad manual som är tydlig och bra. Betalade via PayPal, som är snabbt men ger dålig kurs. Jag kände inte till AKSpeedo då, kanske de är billigare? Men jag sitter helnöjd. Kan bara rekommendera denna variant. Min reparation lyckades till 98%. Men jag startade på närmast noll... Och om jag skulle vilja det, är det bara att göra om det. Inget har förstörts. Förra sommaren försökte jag mektipset här på AP, men det var för tufft. Att måla nya ledare blev mig alldeles för svårt. Och folierna blev trots försiktighet ganska deformerade. Men det var ju en nyttig övning i att plocka isär instrumentet, åtminstone. /Lennart |
|
| Samma här folien blev lite skrynklig under behandlingen. Men den klarade av behandlingen utan problem. Såg att AKspeedo även säljer LCD-displayer (om en olycka skulle ske under arbetet). | |
|
Stugsittaren: så du lyckades måla alla nya ledare på folien? Jag är imponerad! Min "pensel" var den föreslagna avklippta knappnålen. Ingen riktig hit. Å andra sidan betyder ju färgens egenskaper en del också. Då, när jag var på G, hade Biltema inte längre sin "trådlagarfärg" utan jag köpte en ganska dyr variant på Mekonomen. Nå, det är historia. Grejerna från pixelfix kostade nog inte mycket mer än jag la ner på tvättbensin (som nog är ett lite för snällt lösningsmedel i sammanhanget. Vad folien tål, vet jag inte, men aceton till kretskortets kontakter är nog det enda rätta) och "trådlagarfärg". 260 kr för en rakt-fram-reparation med nya grejer är helt OK för mig. Ångrar mig inte en sekund, även om målar-varianten för en del kanske känns sportigare. Med tanke på vad "dussinbilen" i övrigt kostar, finns det för mig inte längre något alternativ till nya folier. /Lennart |
|
| Jag målade inte utan köpte folie från AKSpeedo. Fick den mkt snabbt från England Sedan tog det lite tid att våga börja byta ut den. | |
|
OK. Missförstod ditt "Samma här folien blev lite skrynklig under behandlingen." Jag kollade AKS nu under tiden. Funkar nog också, men de har tydligen inte folier till Klima-panelen, så jag hamnade väl i rätt butik ändå. Snabb leverans, bra bemötande och en "fummel-garanti", som går ut på att du får lov att byta ut den ena (av två) folien mot endast fraktkostnaden. "Bra för självförtroendet", är motiveringen. :-) Så vi sitter nöjda, båda två, om jag förstått rätt! :-) /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.