AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.225

oljalampa lyser gult trots oljepåfyllning

es
76
essse
Bmw 320i-01
min olje lampa började lysa gult förra veckan och släcktes emellan åt , kollade oljenivån på stickan och såg att det behövdes en oljepåfyllning , hade lite olja kvar från förra olje servicen kvar ca 3-4 dl hällde i det mitten i veckan och igår var jag inne på mekonomen köpte en liter och fyllde på ett par dl kollade oljestickan sen va det inte mer med det, idag började oljelampan lysa gult igen ca halv minut och sen slockna den igen och höll på så hela tiden så jag körde ställde bilen hemma lät den stå 2-3 timmar , kollade nivån på oljestickanoch den visade på andra strecket så som de ska va , men endå lyser oljelampan gult och släcks och lyser igen, så frågan är vad är felet, enligt oljestickan e allt bra men inte enligt oljelampan. någon som haft liknande problem?

Ja
210
Jalapan
530iA xDrive Touring -07 E61 LCI
Troligtvis din oljenivågivare som gett upp, min bil beteede sig precis likadant.
En ny kostar 300-500kr och tar ca 20min att montera.

Finns hur många trådar som helst om detta! sök ;)
es
76
essse
Bmw 320i-01
hur kommer jag åt den här givaren då?
Sitter på undersidan av tråget.. Du måste tappa ur oljan innan du byter den! Så ett tips är att byta den i samband med service/oljebyte.
Som A73X skriver. Vissa har nämnt att du kan köpa dem för c:a 250-300:- på ebay. Det är ingen panik oavsett om du väntar tills nästa service och byter då eller bara låter det vara och håller koll själv på olje nivån.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.