AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.311

Nivåreglering fel + ljus fel e39

me
16
metalmachine
530i Touring-02
hej jag har en 530 touring -02:a
Problem 1: efter att ha bytt till vinterdäck så säcka nivåregleringen ihopp totalt när den inte ä igång men så fort jag startar den går den upp till rätt läge igen ,har inte hört nått läckage från bälgarna!

Problem 2: får upp i datorn att bromsljus,dimljus,park ljus inte funkar fast dom gör detta + att blinkersen blinker snabbt ett tag å sen återgår till de normala och detta gäller båda sidor. började under veckan sen va de lugnt en dag å sen kom det tillbaka å det blir bara mer intensivt !

HJÄLP!!! :D
Touring: Vanligt att kabelstammarna som följer gångjärnen ut i bakluckan har skador. Kan ge flera olika felindikeringar, även ologiska. Har du släpvagnsuttag? öppna upp uttaget och kolla efter fukt och oxiderade anslutningar inne i uttaget. Även lampor som lyser men är gamla kan ge felindikeringar, provbyt, rengör lamphållare osv.

FP
me
16
metalmachine
530i Touring-02
Ja jag har drag så ska kolla Upp de , jo men jag har ju diod ljusen bak om de spelar mån roll , även skyltbelysningen får jag på å nu när jag åkte till jobbet så fick jag en ny och de va på helljus fast allt fungerar , och de ploppar upp en efter en samtidigt !!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.