|
|
|
|---|---|
|
Vänster halvljus blev rött (rosa), enligt arbetskompisar är det lampan som kommer att ge upp snart. Ny införskaffades och byttes, men efter 6 - 8 mils körning lyste även denna rött?!? Vad händer? Har även den nya gett upp, eller är det någon annan komponent som är dålig, alt. ska bytas? Någon som kan detta och kan tyda vad som händer? | |
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Vet bara att lampan ändrar färg innan den ger upp helt. Du har inte satt dit någon lågprislampa som ger upp redan? Kanske finns en annan teori? "You can call me Bon" |
|
Det enda jag kan tänka mig (om jag får tänka fritt) är att något i lampans strömförsörjning är paj så den tjänar ut lampan i förtid. Ditt ljus består av 3 delar +styrboxen för belysningen. Xenonlampan, tändmodulen och drivdonet. Tändmodulen sitter bakpå lampan och triggar strömmen om jag fattat rätt. Drivdonet är själva transformatorn och sitter troligen på/under strålkastaren (det gör det på min E65) Jag fick byta drivdonet på min, kostar ca 3000kr, men då lös inte min lampa alls. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.