|
|
|
|---|---|
sebbe |
Hej BMW-vänner Jag har en fråga,jag hoppas att ni kan hjälpa mig med.Jag skulle vilja veta hur mkt min bil är värd.Jag ska absolut inte sälja min pärla(bättre bil är svår att hitta),men jag är väldigt nyfiken vad den står sig i pris idag,för ibland hittar man m3:or års-96 som är dyrare än 97 och 98:or. Lite fakta om min bil: Jag köpte den förra sommaren hos en försäljare,som enbart sålde husbilar i miljon-klassen.Hans kusin hade kommit över m3:an,eftersom han jobbade i Italien på ett italienskt-tyskt transportföretag.Den hade där gått som tjänstebil inom företaget.De ville sälja bilen,för att de skulle få nya BMW som tjänstebilar.Det var så bilen kom till Sverige.Den har aldrig varit vinterkörd,och det kommer den aldrig att bli heller.Den har enbart varit inne på service hos aukt.BMW-handlare, och den har varit servad ca var 10-11:e månad.Det har aldrig gått mer än ett år mellan verkstadsbesöken.Enda villkoret jag hade,för att köpa bilen var att jag fick 2 veckors öppet köp,så att jag skulle kunna M-testa på BMW där jag bor.För att två av mina bästa vänner jobbar nämligen på BMW-verkstaden.Bättre kan det inte bli.Försäljaren sa att bilen redan var M-testad på BMW i Sverige,och han visade mig M-testpapperen.Allt var i sin ordning.bara en ynka anmärkning:en 5cm lång repa på bagageluckan.Men den var korrekt lagad.Men han förstod mig och sa att jag gärna fick 2 veckors öppet köp plus 3 månaders garanti på bilen.De skulle stå för ev.alla fel under de månaderna.Vid ev.dyra och kostsamma fel,felmätarställning m.m så skulle köpet upphävas.Ska kanske nämna att bilen gått 9300 mil,när jag köpte den.Hemma igen,så gick den igenom M-testet,som gjordes av en av mina vänner galant.Enda påpekandet var repan i bagageluckan.Han sa att det var en av de finaste och välvårdade exemplaren han sett på bra länge.Han kollade även upp att bilen aldrig hade varit krockskadad,miltalet och serviceboken stämde överens med BMW Italien. Bilens utr.lista: M3 coupe-98 SMG Technovioletmet,Montana skinn (beige),4xnackstöd,4xairbags,4xelhissar,2xelstolar,2xelspeglar,elsolucka,6xvita blinkers,PDC,stora träinredningen,PDC,BMW-professional cd-växlare,klima-automatik,stora färddatorn,rollo,stolsvärme,fjärrlarm+imobilizer,auto.avbländare,mittarmsstöd orginal 321hk.Ska inhandla ett original onsats KN-filter.Jag bytte vanos vid 9900 mil.En akilleshäl på 3,2:an som sagt.Bilen har nu gått 10400,men den ser ut som en 5000-milare.Jag gav 230.000 kr förra året för bilen.Bilder kommer inom kort.Bilen ska först in på en ditec-behandling om två veckor.Är lite pedant av mig,för jag tvättar den 2ggr/vecka och lämnar in den för motortvätt 2ggr/år. Vore väldigt tacksam för vad bilen kan vara värd idag.Vet så mkt att jag har inte förlorat mkt på den än.Kom gärna med frågar,synpunkter och råd till en kille som älskar och respekterar BMW. MVH:EN BMW-frälst person |
tqs |
M3 1996-1998 är väl i princip samma bil, med samma motor (S52 3,2L)? så det kanske är möjligt att en lågmilad 96a i fint skick går att sälja dyrare än en 97/98 med många mil. Vad bilen är "värd" vet du först när den är såld och du har pengarna i handen. Rätt vanskligt att försöka bilda sig en uppfattning om vad köparna är villiga att betala för en bil genom att studera det som säljarna hoppas få betalt. Du vet hur det är, när man ska sälja är alla bilar på tok för billiga och när man själv ska köpa är dom alldeles för dyra. Det skiljer nog ganska mycket i pengar man kan dra hem beroende på var man bor, tur och tiden man har på sig att sälja. |
|
Runt 200' kr skulle jag säga. roadZter |
|
| SMG generation I är väl inte helt 100%..... vet inte om den höjer eller sänker priset. I mina ögon: ett bra prut-argument eller?? | |
|
Sänker gör det nog inte. Tror inte man köper en bil med SMG om man nu inte vill ha det. Så pengakåt kan man nog inte vara att bara för man kan tjäna 5000:- så köper man en bil med SMG fast man inte vill ha det. Jag tror inte SMG sänker värdet direkt men höjer det inte heller. Jag håller nog med danneZeta att kanske runt 200' där omkring +-. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.