|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att köpa en jobbarkompis BMW 530D -07 (inte facelift) och undrar vad man borde betala för en sådan bil. Den har gått 16000 mil. Bra utrustad med gps, sportstolar, läder mmm och i normalt bruksskick. Vi har pratat kring 150´. En liten bukla finns samt att elslingan i bakrutan är trasig, Har ingen större erfarenhet om BMW men tycker den är väldigt skön att både åka och köra i. Tacksam för svar | |
| 110-125.000 kr är väl lämpligt. | |
|
Sportstolar och inte m-sport drar ju ner priset rätt rejält. Man vill inte ha sportstolar, det är komfortstolar man vill ha. |
|
| 140 ? | |
|
Tack, då vet jag lite mer. Får se på måndag vad vi kommer fram till för pris. |
|
|
Jag tycker ett pris på 150 000 låter helt ok om det är en svensksåld bil med bra historik! /Rickard |
|
| Så blev man med BMW för första gången. Det var visst komfortstolar och inte sportstolar i den. Och den är svensksåld med full historik plus att jag får den nyservad. De sista 10000 milen har den körts av en jobbarkompis och jag har aldrig hört han haft några problem med den. Så förhoppningsvis blir detta en okej affär men det visar väl sig så småningom. | |
| Får man fråga vad priset slutade på ? | |
|
Hej Tyvärr fick jag kliva upp till 165´men då fick jag även bucklan fixad. Vi vågade inte gå lägre för skattemasen. Den värderades till 185´ av bilhandlare. Går kanske hitta en billigare men nu vet jag vad jag får i alla fall. Svårt att veta hur man ska värdera utrustningen men den har både comfort- och avantagepaket, drag och dieselvärmare med fjärr mm. Det är väl aldrig man gör ett "klipp" när det gäller bilaffärer men jag känner mig rätt nöjd än så länge. |
|
|
Var väl ett ok pris och ett plus för att du känner till bilens historik. Vill inte skrämma dig nu, men jag skulle ta bort spjällen som sitter i insuget för luften. Det finns risk för att dessa lossnar och orsakar motorhaveri. Med tanke på att maskinskadeförsäkringen inte gäller längre så är det ju en bra idé. Har gjort det på min 320 som också har samma konstruktion. Länk |
|
| tack för tipset. Jag får fixa detta omgående. Det är inget annat som försämras osv när man gör denna åtgärd? | |
|
Gäller spjällproblemen även 525d -08 med treliterssexan? ------- //Lövet |
|
| 525d LCI har inte spjällen! :-) | |
|
Jag har inte haft några problem. Har kört så i snart ett år. Besiktnigen gick utan problem den också. Som sagt 525 LCI har inte dessa spjäll så de är inte nödvändiga. Finns fler modeller som inte har spjällen men vet inte exakt vilka. |
|
| är det någon som vet vad som är en rimlig prisbild för att få spjällproblemet åtgärdat? | |
|
Borde vara ungefär samma som att byta glödstift, lite drygt(exkl kostnadetn för själva stiften). Kanske tar två timmar max. Ett tips är byta glödstift samtidigt om det inte är gjort, när insuget är ändå ärdemonterat för de sitter ju under. Frågan är om du kan få nån verkstad att göra det ingreppet. I alla fall inte BMW skulle jag tro, men du kan ju fråga. De borde ju i alla fall kunna ge ett pris på att byta insug eller glödstift. |
|
| Att elslingan i bakrutan är trasig låter inte kul. Beror med stor sannolikhet på att kabelstammen som går ner i luckan har börjat gå sönder. Det kan orsaka en massa framtida strul och är dyrt att laga. | |
|
Hej på er. Tänkte låna denna tråden lite då vi värderar 530d. Vad tycker ni denna bilen är värd? Länk En annan fråga är att den har head up display men inte navi, innebär detta att det är litta skärmen på den eller stora utan navi? Mvh// |
|
| 214 000- 226 000 säger bilpriser, kan det stämma? | |
|
Uppemot 240' +-3% är den säkert värd. //Marin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.