AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
29.714

lurad av kvd

Sida 3 av 3
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
En sak man bör beakta är att aldrig aldrig någonsin lita på en beskrivning från en privatperson eller bilförsäljare på en firma på en vara, bil etc. så länge man inte har sett det med egna ögon.
Finns så mkt bra bevis på detta i många fall så konstigt om man ens tvekar på detta.

Jag ser absolut ingen anledning att hålla på o sätta in handpenning hit eller dit på något man inte har sett irl.
(Har absolut ingen betydelse hur renommerad företag det handlar om)

Mitt inlägg hjälper inte dig på något sett nu då skadan redan är skett men kanske någon annan som läser tråden.

Hoppas att det löser sig!

BMW M-POWER
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Ang. ämnet beskrivning på en bil.

Det som är nyskick för vissa är bruksskick för andra eller vice versa.
Vart drar man gränsen om vem som har rätt eller fel?

Har blivit besviken så många ggr på säljarnas beskrivningar på objekt genom åren dels för att man är överpedant och dels för att många nivåsänkta individer har olika uppfattningar om betydelsen av vissa ord i det svenska språket.

BMW M-POWER
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

herr gaspedal: Vilken färg var det på M3:an som vart i diket? Vet att en kille här på forumet äger en av deras visning/demo M3. Hoppas inte det är samma bil för den var jag nära att köpa!

MVh Peter
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Jag vet inte om det var i diket eller om den satt i räcket på viaredsmotet.
Jag har ingen aning om vilken färg det var och jag vågar inte spekulera öppet på forumet heller, men iom att det var en relativt tidig m3 så tror jag det var en sedan, om det hjälper något.

There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

nja coupen kom först och sedanen året efter:-)

Bilen jag menar är i silverstonemet och uttagen bland dem första sommaren 07 så sannolikheten är ganska stor...
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Då har jag ingen aning om det var en coupe eller sedan. Det var före årskiftet 2008 olyckan hände. Har ingen aning om färg som sagt vet bara att den var tidig.
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Var där strax efter olyckan när de höll på att lyfta upp bilen på bärgningsbil. Om jag inte minns fel var det en cupé och jag tror att den var mörk, svart, eller grå men det var ju att tag sen, och hade kört in i en lyktstolpe eller vägskylt precis precis utanför bilhandlaren, måste ha varit riktigt pinsamt för han som provkörde bilen.
Och hur lyckas man på en 50-väg...
Bilen som diskuteras, BMW HKK684, är nu stulen. den stals natten mellan den 8- 9 maj i Rockneby utanför Kalmar. Bilen ligger uppe på Larmtjänsts hemsida Länk

/Åsa
no
163
novaland
520iA Touring -10
Jag köpte mina första BMW, den som jag har nu, på KVD. Bilen stod i Söteborg, men jag bad att få den uppkörd till Stockholm. Den kostnaden är nått som jag givetvis får ta. Nu är detta av typen bruksbil och föredetta leasingbil och jag väntar mig ingenting särskilt, men jag fick pröjsa 180 för en 520iA 2010:a på 3900 mil i ett tillräckligt bra skick... Svårslaget tycker jag.

Men som nån sa, vanliga bilar är det nog inge problem med, det är när man börjar titta på "speciella" bilar som nått ofta är i görningen. Men om man ska köpa en sådan så är ju inte KVD direkt det första stället jag skulle titta på...
no
163
novaland
520iA Touring -10
Om det skulle finnas en edit-funktion så skulle jag ha lagt till att det är en E61:a om någon skulle vara intresserad att veta.. :P
To
253
Tobba_
BMW M5 f10 -13
Nu finns den ute igen :) Var spekulant på den när den stog i borås, fast backade då den var riktigt taskigt omlackad enligt mitt tycke.

Länk
si
470
sirtobbe
Bmw M2 competition - 2019
Bmw 325i touring - 2008
Den BMW M3 sedan med regnr HKK 684 står nu I Stockholm hos en handlare. Undrar om den blivit seriöst omlackad nu. 19 ägare har den haft Iallafall.....
Länk

På bilderna ser den helt okej ut.

Antalet ägare säger inte mycket. Prestandamodeller brukar ofta ha många ägare under sin livstid än vanliga svenssonbilar.
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
M3'an ser ut att vara en 2008 på baklysena att döma?

Mvh Tobias
Verkar vara tillverkad 2008-01-30 så nån 2009 är det inte. 19 ägare är onekligen imponerande, blir väl en ny ägare ca var 4:e månad ungefär sen den togs i trafik.
ma
90
marauder
325da -08
Säger sig självt att dom inte "skriver ner" bilarna för mkt då blir ju slutpriset lägre. Sen är ju bilderna så katastrofalt dåliga också. Dom borde ha högupplösta bilder på bilarna så man själv kan bedöma skickat hemma vid datorn. Förr hade dom även bilder under bilarna på oljeläckage och liknade, det har dom slutat med..
si
470
sirtobbe
Bmw M2 competition - 2019
Bmw 325i touring - 2008
Skriva ner å skriva ner...... Att skriva årsmodell 2009 är ju en ren lögn. Jag har varit i telefonkontakt med säljaren som hävdar att den är i perfekt skick. Svårt att tro på det när man börjar annonsen med att ljuga om årsmodellen. Skulle vara kul att veta hur den är i skicket. Ingen här på forumet som varit och tittat på HKK 684 nyligen och kan ge en rapport ???
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.