|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Nu ska bmw i Borås få chansen att sälja bilen som kvd misslyckades med 2 gånger.... ..Länk Det verkar inte va så höga krav på "premium selection" hos den bmw handlaren iallafall:-) |
|
| Det är Ditec Borås som brukar den bilen.. Länk | |
| Man kan väl åtminstone se till att få bort rosten på skivorna innan man tar kort. Eller är det så att de tar ojämnt och är rädda att det ska synas... | |
|
Ja, speciellt om man tar en närbild på hjulet. Det är väl det som är haken med KVD när det är bilar som kommer från vagnparksägare. Bilarna är helt enkelt svårsålda och då provar de hos KVD. JAg fick inget vidare bra intryck av personalen på KVD heller. Har kollat lite på bilar hos BMW i Borås och sett många som inte är i bästa skick. Antar att det ofta är inbytta tjänstebilar. De ger också väldigt dåligt i inbytespris samtidigt som de har ganska höga priser själva. Tycker väl att en BMW-handlare ska kunna erbjuda lite bättre än annan handlare men det är snarare tvärt om där. Men de har fina lokaler och det kostar väl... |
|
| Jag tycker det är lite underligt med deras värderingar, jag spanade på en bil där nu som hade angivet marknadsvärde 315.000kr, men värderade man den i deras egen tjänst bilpriser.se eller vad den nu heter angavs runt 240.000, och billigast på blocket.se är hos en märkeshandlare till priset av 249´. Då med något fler mil, men också betydligt bättre skick. | |
| Har också noterat det. Dock verkar det som de som lägger bud oftast har koll på marknadsvärdet. | |
Ni 153 Volvo v90 t4 2019
BMW M3 30 jahre ed 2017 Mercedes v300 AMG 2020 Porsche 992 Carrera S 2020 |
Peddan Auto 7h borås är ingen seriös bilhandlare tycker jag så att de lägger denna bil som en premium bil förstår jag. Var där i våras och köpte en m6 per telefon och betalade in 10 000 i handpenning. Jag sa till deras beg säljare att jag är petig som fan och letade efter en bil med få mil och kanon skick. Han sa till mig att kom upp och titta du blir inte besviken. Sagt och gjort betalade handpenning och satt mig i bilen och körde upp. Fick se bilen i hallen och den hade flera allvarliga lack skador på kofångare dörrar och stensprutad i nos. Blev besviken och sa detta till säljaren att jag måste fundera på detta till nästa vecka och åkte hem utan bil. han tyckte att detta var ok och vi bestämmde att jag skulle höra av mig under nästkommande vecka. Detta gjorde jag och sa att bilen inte var till min belåtenhet. jag bad om att få mina pengar tillbaka. men ack nej det fick jag ej. han påstod att jag lurat dem och de skulle de behålla pengarna för sveda och verk. Tog i kontakt med Bmw sverige och bad om hjälp för att jag blivit orättvist behandlad. han hänvisade bara till konsumentköplagen om handpenning. Fick inga pengar. Jag bad om säljaren om ett kvitto på handpenningen det tog 4 veckor innan det kom HANDLA ALLDRIG EN BEG BIL OSEDD AV AUTO 7H |
|
Man får inte behålla en handpenning för annat än att täcka direkta kostnader. Att behålla dem för "sveda och värk" är rent bullshit. ------- //Lövet |
|
|
= du får tillbaka dina pengar direkt om du vänder dig till en tingsrätt. ------- //Lövet |
|
| Nu ska de nog lura handpenningen av en till då bilen redan är reserverad...:-). Hoppas köparen synar bilen innan köpet. | |
| Melzen, den rosten som syns på skivorna uppkommer ju varje gång man tvättar bilen. Rent järn, väta och syre åstadkommer det på några timmar. Kör bilen och bromsa så försvinner de omgående. Så just den detaljen finns det inget oseriöst med. | |
|
Mats: det kan jag absolut hålla med om, ser lite illa ut att de inte bromsat bort det bara innan foto. Nu är den tydligen inte reserverad längre?! Nils-Johan: Det var det mest oseriösa jag hört talas om någonsin av en bmw-handlare att behålla handpenningen!! Skriv till plus eller något för bmw Borås borde fan inte få sälja en bil till!! MVH Peter |
|
Ni 153 Volvo v90 t4 2019
Peppan Tack har faktiskt funderat i de banorna om att skriva till plus för de ska inte få göra på detta vis med en konsument |
Ni 153 Volvo v90 t4 2019
Ups menar peddan |
| Mats>>Helt medveten om det. Men orkar de inte lägga mer energi på bilar som är Premium tycker jag det ger ett oseriöst intryck. | |
|
Varför ska de återbetala handpenningen? Den är ju till för att låsa affären för att man ska ha varan och lägger man handpenning först men ändå har möjlighet att titta på bilen Så får man dock skylla sig själv lite grann. Dock oseriöst av handlarn att inte upplysa om skicket ordentligt eller påstå att du lurat dem. Men för mig är en handpenning att betrakta som ett köp. Den omtalade handlaren hade en m3 demobil som gick av vägen när en kund provkörde och tappade kontrollen. Den löstes aldrig in utan lagades. |
|
| Det hänger väll på vad det står i kontraktet för handpenningen. Gäller ju att se till att det står att man får pengarna tillbaka om bilen inte är i det skick som beskrivits. Skulle aldrig lägga så mycket pengar för något osett och sen inte kunna häva köpet. Helt klart ska pengar betalas tillbaka om säljaren inte hållit vad han lovat. | |
|
Herr Gaspedal: Kanske för att handpenningen inte alls är laglig att behålla bara för att man själv känner för det? En handpenning ska täcka direkta kostnader som uppstått - det är inte tillåtet att behålla den som nåt slags "straff" för att man inte genomfört en affär. ------- //Lövet |
|
|
gillar auto7h´s diskreta belysning på blocket bilderna..vågar dom inte visa hela bilen på en o samma bild?? Har alltid trott att auto 7h va en seriös handlare men nu tänker an ju om kan jag säga.. |
|
|
Herr Gaspedal: Tycker du svara själv på frågan varför de ska återbetala handpenningen. De har ju inte lyckats beskriva varan de säljer och tagit handpenning för. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.