AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
29.715

lurad av kvd

Sida 1 av 3
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Hej, måste skriva av mig lite då jag kokar av ilska...budade i veckan hem en M3 limo -08, i riktigt fint skick enligt beskrivningen..ringde 2 ggr o frågade om skicket men fick till svar att beskrivningen alltid stämmer...bla, bla, idag åkte jag upp för att handla glad i hågen o direkt ser jag att bilen är omlackad nästan överallt + att den skiljer i färgnyans..fula lackskarvar på bakskärmarna mm. Påtalar detta och deras tekniker säger bara, "oj det hade vi missat" idioter, så jag fick åka därifrån utan bil. Sista gången jag litar på kvd i Kungälv.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Tråkigt. Annars tycker jag att de brukar skriva om omlack så fort de upptäcker det. Står ju på mängder av bilar. Svårt att veta om hur många de missar dock.

-------
//Lövet
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Precis, jag hade läst o sökt Ang kvd och det verkade lovande...nu förstår jag ju dock varför bmw i Borås inte lyckades sälja den tidigare, när ska man lära sig att man får vad man betalar för!!! Mao svårt o göra ett klipp...
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Precis, jag hade läst o sökt Ang kvd och det verkade lovande...nu förstår jag ju dock varför bmw i Borås inte lyckades sälja den tidigare, när ska man lära sig att man får vad man betalar för!!! Mao svårt o göra ett klipp...
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Klurigt att köpa på distans. Samtidigt borde det vara betryggande att få bra besked över telefon. Deras värderingsmän bör ju vara mer opartiska än en vanlig tjomme som vill bli av med sin bil. Men tydligen verkar dom inte vara helt att lita på. Bra att du kunde backa på affären, men synd att det inte blev nåt. Kan sympatisera med besvikelsen....
Får man fråga hur mycket det vinnande budet låg på?
74
415
740 power
M5 E60 2007
335i E90 2007
320d E91 2011
520 F11 M
Oftast så stämmer beskrivningen av bilarna från KVD till 100% men ibland och speciellt på just lite "ovanligare" bilar typ m3,m5,amg,corvetter mm så blir det ibland fel med deras värderingar/besiktningar.
Jag har köpt bilar som jag varit väldigt nöjd med även blivit grymt besviken!
Vad blev slut priset på den aktuella m3:an?
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Det blev 360 tusen inkl slagavgift, 5 tusen. Jepp budet är bindande om deras beskrivning stämmer, dock skämdes dem lite i detta fallet o erbjöd 500 kr i reskostnad. Tyvärr räcker det inte långt..
74
415
740 power
M5 E60 2007
335i E90 2007
320d E91 2011
520 F11 M
Ok,det är första gången som jag hör att någon har fått ersättning för resa!
Jag känner till 10 fall där bilen ej har varit enligt beskrivning.
Har själv kört 30 mil tor utan någon ersättning!
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Jag tyckte egentligen att de borde stått för hela reskostnaden men läser man det finstilta så avskriver dem sig allt ansvar även om bilen inte uppfyller beskrivningen...det enda man slipper är att köpa den?!

Vilket man ju är tvungen till, alt betala slagavgiften på 4900 om man backar.

Att en bil är omlackad kan ju ha helt naturliga förklaringar, tex blir ju front o skärmar lätt blästrade...dock undrar man ju vad bilen varit med om när båda bakskärmarna oxå är lackade....ena sidokjolen var lite tillknycklad oxå.

ja ja HKK684 snurrar nog ut igen på auktion nästa vecka med ny beskrivning:-)

Någon annan som varit o handlat av kvd i Kungälv? Vad tycker ni om deras personal/service?

I mitt tycke kändes det inte vidare seriöst alls....rena kohandeln.

MVH Peter

Verdi
Jag har ingen direkt erfarenhet av KVD men jag tror nog att ibland får man ta ett misstag för vad det är. Ett misstag.

Att direkt tro att de försöker lura folk känns som att dra förhastade slutsatser.

Visst, i ett kort perspektiv _kanske_ de kan tjäna någon krona på vilseledande information men i längden är de beroende av ett bra rykte. Tycker de brukar vara extremt noga i sina beskrivningar. Bilder på varenda liten repa. Det får du ju garanterat inte om du stolpar in hos en bilhandlare.
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
"Delvis omlackad, viss nyansskillnad syns..." Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
All bedömning av en bils skick utgår endast av den person som skriver den, likväl som ordet Toppskick kan ha 100 olika betydelser.
Dock skulle man ju önska att bilhandlare beskrev sin objekt i annonsering på samma sätt som kvd gör. Alla kan gör misstag och det var ju beklagligt för dig

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
peddan: Ja KVD ska man undvika, det borde läras ut redan från körskolan.
Jobbigt att du förlorade några timmar av ditt liv, men bra att du inte köpte bilen.
242 : Varför ska man undvika KVD? Jag har fått intrycket att dom flesta som har med KVD att göra är nöjda.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

95% av bilarna dem säljer är ju bruksbilar, de flesta är självklart i det skicket att dem inte passar i en bilhall, därför snurrar ju många efter en rekond o kanske vissa bättringar rakt in i nästa bilhall.

Däremot tänker man att en nyare Bmw, dessutom med ett M på bakluckan borde göra deras tekniker ytterligare lite nogrannare eftersom det oftast inte är bruksbil man letar när man handlar M-bilar.

Men när jag hade träffat personalen där så var jag inte minsta förvånad...:-)

MVH Peter
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

I mina ögon så är KVD,de samma som vimpelhandlare..Skulle aldrig få för mig att köpa nåt av dom.

Peddan..!! Finns de inget intressant objekt i Tyskland...?Visst kan de ta lite tid ifall du har vissa krav som skall uppfyllas..Tog 4 mån innan jag hittade min
Du kan ju ta hem bilen med biltransport..

Vill du ha en bil med bra utr o välskött så är det väldigt svårt att hitta en här hemma..Jag hinner bli pensionerad innan du hittar en här:)

Så fram med en pilsner eller två o börja leta på bmw.de,mobile.de osv

Volvo o Saab köper man i Sverige...BMW köper man i Tyskland som min far brukar säga:)

Lycka till
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Jag har funderat på Tyskland många gånger, tycker dock att det känns lite krångligt och handla därifrån. Är så mycket pengar det handlar om oxå så jag hade nog bara vågat köpa från en större handlare och då är priserna inte mycket lägre än i Sverige.

Har inte så höga krav tycker jag: Helst silver, skinn, coupe eller limo, under 5000 mil, manuell. självklart i toppskick!!

MVH Peter
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Bianca:

Letade faktiskt lite på autoscout24 nu och hittade direkt två intressanta M3:or i Tyskland:-)

Lågmilade, välutrustade och hos större handlare/varav en bmw handlare, begärda priser från 370.

MVH Peter
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Vad var det jag sa Peddan:):)
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Nu är kvd M3:an redan uppe i 315 tusen, undrar vad det stannar denna gången med den nya beskrivningen.

En av deras säljare kom med den briljanta idèn till mig att han faktiskt hade frågat Bmw i Borås och de sa att just den lacken silverstone är så svårlackad så den kan faktiskt skilja i färg från fabrik......eh...tror dem att dem har med höns o göra?

Och lackskarvarna efter maskeringstejpen som syntes här o där?

Jo så ser säkert en M3 ut när den lämnar fabriken:-)

Storskojare!

pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Har också blivit "lurad" av dem för någon månad sen. Trodde i min enfald som du att deras beskrivningar var väldigt noggranna. Dock visade sig bilen vara omlackad på bakskärm och bakre passagerardörr. Det var tydlig nyansskillnad och dåligt maskerat så det var lack på listerna. Detta gör ju en mistänksam att det kan vara ett dåligt underarbete också.
Dock tyckte KVD i att det inte var något konstigt fast de höll med om den tydliga nyansskillnaden. Dessutom var det ett stort klarlacksläpp på c:a 10x10cm på stötfångaren.
Under provturen tändes även motorlampan. Vilket de löste sen, men jag fick inte vara med under felsökningen och se vad det var för fel pga att "det kunde bli missförsåtnd om jag hörde vad de sa" Då blir man ju riktigt misstänksam.
Veckan efter var bilen ute på auktion igen utan ett ord om omlackeringen!!!
Bilen var en sen BMW 325d sen 08:a som gått 6000mil.
Har nu lovat mig själv att aldrig köpa bil från KVD.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.