|
|
|
|---|---|
| Hejsan! Tänkte dela med mig av en något märklig upplevelse! Det var nämligen dags för bes. av min "fina 740-98 " då visade det sig vid en test av avgasvärden innan bes. att v-sida hade taskiga värden men h-sida fungerade helt ok! vad göra ? jodå jag slog i ca 3l t-röd ! till ca 40l bensin o drog en sväng på motorvägen i bra tempo o döm om min förvåning när värdena på bes. var helt perfekta! så varför köpa dom "dyra" småflaskorna från stp eller liknande t-röden gjorde susen? | |
| Vanlig nafta fungerar också. Men ska du inte fixa värderna ordentligt istället? Troligen är en lambda eller kat defekt, vilket ju inte är speciellt bra för bilen. | |
|
Hej! jo,du har rätt om "katten " den vänstra har blivit utbytt mot någon beg. sort som inte är till BMW troligtvis är detta gjort på gamla europe bilcenter där jag köpte bilen! dom hade fått på avgasvärden när dom bes. Men nu gick den igenom o går faktiskt bättre än tidigare,mycket piggare o sedan är det ju så att bilen är gammal o troligtvis inte har något större värde trots att all lyx fungerar så den får väl gå som den är tills någon vill köpa den eller till något allvarligt händer o det är dags att "slå ihjäl den" M.V.H. Groenis |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.