|
|
|
|---|---|
|
Tänkte höra med er om det är någon här som vet något om en M3:a E46 som säljs på blocket? Det är en kompressormatad M3 -03:a. Länk Vågar man sig på en sådan? Tänker mest på hållbarhet. Vill helst inte ha massa med bekymmer med att motorn rasar efter ett tag osv. | |
Ja 153 Mercedes C63 AMG kombi 2011
BMW M3 E46 "CSL" ESS 2002 BMW 320d x-drive M-Sport E91 2010 |
Om inte jag minns fel så är den bilen igenomgången av k-tech i Danmark. Hållbarheten är nog inga större problem med. AA kompressorerna brukar vara lagom med laddtryck i för att inte skada motorn. Tyckte själv bilen är prisvärd, hade jag inte haft m5an hade jag åkt och kollat på den. Med vänlig hälsning, Jakob |
|
Största problemet måste väl vara att bilen är helt olaglig och därmed riskerar att vara omöjlig att få ersättning från försäkringsbolag vid olycka? Sen blir det ju lite av ett lotteri på besiktningen varje år. ------- //Lövet |
|
|
Fin bil bra pris...Men "Brembo Gran Turismo" kostar inga 90" tusen, 50-55" är närmare sanningen, iaf om man kör med typ 355mm skivor inkl passande ok runt om... Länk |
|
| Kör man med Brembos större skivor 385 mm fram och 360 mm bak så kostar det över 80 papp. Sitter på min m5a. | |
Ja 153 Mercedes C63 AMG kombi 2011
BMW M3 E46 "CSL" ESS 2002 BMW 320d x-drive M-Sport E91 2010 |
Har också för mig att Grand Turismo ligger på ca 90k, gjorde det för 2.5 år sedan när jag kollade på sådana till min gamla m3a.. |
|
Tack grabbar för svaren!! Jag åkte och tittade på den nu i helgen......... å råkade köpa den ;) Kunde inte låta bli. Bilen kändes bra. Men shit va allting är hårt på den dämpare, karossen, kopplingen. Jag som ändå är rätt tränad hade ont i benen efter en kväll åkandet ,) Måste säga att det rätt bra tryck i M3:an! |
|
|
Grattis till en kul bil! Du har väl inte hunnit åka in den än men den måste ju va hur kul som helst och köra? om nu inte allt är helt stumt på den?=) M3 CAB -03 |
|
|
Var ute och körde lite idag. Vilken sjuk bil. Den beter sig rätt snällt när man kör lungt men så fort man stämplar på då händer det grejer ;) Vilken skillnad mot en vanlig m3:a! En polare som fick åka med idag var grymt imponerad av bromsar. |
|
| Hej. Grattis till bilen. Hur kommer du att fixa besiktningen i och med kompressorn? | |
| CETE: Kan inte svara för hur han tänker lösa det, men polarn har en e46 med ess vt550, han plockar bort den och skjuter in orginalmjukvara när han ska besiktiga. Brukar bli en dag i garaget med i och urmontering. | |
| Ok. Ungefär hur många timmar tar det, nyfiken? | |
deamon |
När jag brukade göra det på min ESS så tog de ca5000:- för att plocka bort och besiktiga och montera tillbaks Mvh |
| "Deamon" Är de ESS som avmonterar, åker och besiktar bilen sen monterar de dit igen? Hmm eller fattar jag helt fel? | |
deamon |
Nej det är en firma här i Göteborg som gör det på Bla singelsuprer och trimmade BMW bilar tex turbo / kompressor Vet ej om man kan skriva namnet här då vissa inte gillar att man gör "reklam" men om nån är intresserad så kan ni skicka medelande så får ni firma namnet normalt brukar de ha bilen i 5 arbets dagar sen är den klar Mvh |
| Min m3:a är besiktad fram till oktober så jag behöver inte tänka på besikningen den här säsongen men när det är väl dags så hade jag tänkt plocka av remmen till kompressor. Har hört många som gjort det och det har funkat bra. | |
|
christoffer100: Kanske kan funka om man har lite tur =) , hur blir avgasvärdena? |
|
| Avgasvärden påverkas inte,skriver av egen erfaranhet..Det enda som kan hända vilket hände i mitt fall Motorlampan kan lysa just pga bilen är mappan efter kompressorn. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.