AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.106

Tredje gången gillt! - Bilprovningen.

Vill på detta sätt tacka dem på forumet som hjälpt mig med att fixa parkeringsbromsen på min E38. Efter byte av bromsbackar, klarade den besiktningen med blankt papper. Kunde inte ha börjat bättre. På mitt påstående, att det går ju inte att leva utan BMW, svarade bes.mannen, jag kör också BMW. Vilken smakstart, bara glada miner. Han kunde givetvis ta bort dragkroken , vilket föranlett bekymmer varje gång tidigare. Är själv osäker på detta eftersom den får sitta på plats året runt och kärvar därför vid borttagandet.Mvh, Toomas den glade.

mrMPOWER
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Kul att den gick genom utan problem.

Men varför låter du kroken alltid sitta i? Bekymmer med att den kärvar fast blir ju som bortblåsta om man demonterar den när den inte används, men framförallt så minskas krockvåldet du utsätts för när du blir påkörd bakifrån.

PS en rejäl smäll bakifrån är inte roligt, har själv testat på det med min 540iA-03 som numera bor på en skrot, jag har fortfarande lite känningar i nacken efter det, och för frugan tog det flera månader innan värken släppte så pass att hon kunde börja jobba, vi hade som tur var ingen krok så deformationszonen fick ta större delen av smällen.
Lathet, är väl främsta orsaken ,samt att jag väldigt ofta har min släpkärra med. Inbillar mig dessutom att låsmekanismen är mer skyddad mot vatten och smuts med kroken på plats, saknar dessutom bra förvaringsplats i bilen för den, går förvisso lätt att ordna medelst lämplig, väska, fodral. Är nog mer pragmatiker än estet dessutom.

mrMPOWER
Påkörd bakifrån?? Inte med tung högerdoja. Det gäller att trampa på rätt pedal. När alla 326 drar åt samma håll blir krockvåldet baktill försumbart./ Gasglad.

mrMPOWER
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Är du full?

Jag har i alla fall svårt att hänga med i dina svängar.
Japmax, vem är det som är full när man inte hinner med i svängarna??

mrMPOWER
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Ja du tomas..du har ju en fruktansvärt grym effekt/vikt förhållande så helvete vad den ska trycka på:)
Jodå mackan betydligt bättre drag än i de löjliga vinterskotten som många färdas i så här års./TP.

mrMPOWER
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.