AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.421

Bmw 315 E36 Ingen gnista

ce
15
cerwin
120d -08
316 compact -94
hej köpte mej en 316 e36:a tänkte ha som vinterbil...nu till mitt problem:jag köpte den som gds så den hämtades på kärra kollade igenom den när jag fick hem den och konstaterade att jag inte hade nån gnista köpte då mej en ny tändkassett i från skroten en så kallad klass A-del dvs den är testad så att den fungerar och boschnr stämmer med min gamla monterade i den men ingen gnista så nu undrar jag om det är nån som har bra tips vad det kan vara bilen är en -94:a kan det vara databox eller nåt relä?? funderade på om det kan vara startspärr men då ska de väl inte hända något när man vrider på nycklen eller???om kamrem hoppar men då ska man väl fortfarande ha gnista men på fel "tillfälle" eller?
så bara ös på med bra idéer myckettacksam för hjälp mvh Ville
ce
15
cerwin
120d -08
316 compact -94
tack för all hjälp..........
bm
568
bmw_4wd_4ever
525ixa -93
325xi -04
X3 20d -11 (F25)
Mät om du har spänning mellan stift 2 i kontakten till tändkassetten och jord med tändning på. Kolla även om DME-relät fungerar. Det kan ibland ge upp och påverkar då funktionen hos elektroniken till tändning och insprutning men vet inte exakt hur.

//Göran
ce
15
cerwin
120d -08
316 compact -94
jag ska prova detta
ce
15
cerwin
120d -08
316 compact -94
var sitter DME-relät någonstans ?Hur ser det ut?
Spelar det roll mellan vilka stift jag mäter i kontakten ?
Denna bilen har legat på is några veckor har haft mycket att göra men nu har jag börjat med den lite..
Saker jag har gjort är:bytt tändkassett och bytt kamaxel givare och vevaxelgivare dock utan resultat vore mycket tacksam för svar om det är någon med fler ideer ska kolla DME och stift i kontakt idag annars lutar det mot att prova en annan box sen är mina ideer slut tacksam för svar
ce
15
cerwin
120d -08
316 compact -94
nu har jag pillat lite med bilen dme relät klickar när jag vrider igång tändningen jag har ström i elkassettuttaget men fortfarande ingen gnista
ti
229
timur
520xd F10 -16
Kasetten kan ju ha gått sönder under tiden den har legat på deras hylla eller i transport till dig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.