AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.184

startproblem 330XD 2001

Lo
1
Lotus940
330XD -2001
Hejsan.

har lite problem med min e46 330XD års 2001.

vet att det finns grym kunskap på detta forum så jag hoppas på hjälp, har sökt men ej riktigt hittat svaren själv så jag hoppas någon har lite tips. Hasso verkar vara en kille med kunnande värre än självaste BMW=)

Kort till problemet: körde som vanligt då helt plötsligt glödningslampan började lysa och samtidigt försvann all kraft ur motorn, dvs som att någon snodde turbon i farten.... jag vred av motorn och startade om den igen medans jag rullade och då var allt som vanligt igen... skumt men okey tänkte jag och öste på.

senare på dagen då jag skulle starta den fick jag hålla längre på starten än vanligt och det var då jag började ana oråd.. dagen efter så skall jag starta upp bettan och den vevar på i sinne men den vägrar starta, inte ens tända till.

felsökning påbörjas med dator efter felkoder: jag har dessa koder 4704 och 4693..... raderar dom och testar igen och då får jag felkod 2550...

pumpen i tanken surrar.. pumpen under stolen (inlinerpumpen) surrar, dessutom bytt förra året. har testat ta lös bränsle slangen på ledningen efter filtret och sett att diesel kommer dit. men vilket tryck skall komma?

vad kan felet vara? pump som surrar men ej levererar trycket som behövs? tryck givaren på bränsle filtret? sitter det nått på huvudpumpen eller är det den dyra saken som har gett upp... hmmm bilen gick som ett skott förövrigt innan jag slog av den...

tacksam för hjälp innan man har köpt på sig en massa delar=)

Mvh Andreas
mo
131
mo_tattoo
530d touring -09
hej
ser att du hade liknande fel som jag har nu.
hoppas att det löst sig för dig då det snart är ett år sedan inlägget :)
vad var det för fel isf?
mvh Magnus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.