|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har idag en 320 e36 men är lite sugen på något motorstarkare och har funderingar på en 525 e34. Är det någon här som har haft båda och har någrra erfarenheter. Tacksam för svar. mvh Larsa | |
|
Jag har haft båda och 525:an tycker jag är en tystare och bekvämare bil iaf. Utväxlingen i din 320 gör att den blir lite mer surrig jämfört mot en 525. Sen är det ju bättre prestanda överlag i 525:an, 0-100 på ca: 8.6 sek och en toppfart på runt 230 km/h. 320:in är ungefär 1 sec långsammare i accet och toppar väl mellan 210-220 km/h. Sen kan man ju diskutera vilken som är snyggast...jag tycker E36:an vinner den kampen ganska lätt med sitt modernare uteseende. Man får dock mkt bil för pengarna om man köper en 525 eftersom de ligger i väldigt bra prisklasser nu för tiden. |
|
|
Tack för svaret. När det gäller lite mer aktiv körning på kurviga vägar, vad tycker du där? 525:an är ju lite större. /Larsa |
|
|
5'an kommer att kännas en aning klumpigare i kurvorna än vad 3'an gör medan 5'n är mycket skönare på ren landsväg. Åtminstonde så är det min erfarenhet. Vill jag åka fort på småvägar så blir det 325'an medan 540'n piskar det mesta när det gäller landsväg och vägar som är lite rakare. |
|
|
Det är väl som druid säger att 5-an är lite otympligare att köra aktivt med. Meeen det finns ju även väghållningskit till 5-seriebilarna som gör dem lite mer strykjärnsaktiga =) Då tappar man förstås en hel del komfort som en femma igentligen ska ha..men det är som man själv tycker. |
|
|
Xakt. Min 3'a har M-chassi + fjäderbensstag så den är ett riktigt strykjärn medan 5'an är orginal förutom fälgarna = milslukare. Har åkt i M5 och dom är klart hårdare och stötigare än vad min bil är dock så känns den fortfarande stor i jämförelse. |
|
|
Tack för era inlägg, nu blir det till att fundera lite. mvh Larsa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.