|
|
|
|---|---|
|
325 Coupe -94a När jag låser och låser upp med nyckeln så fungerar centrallåset som det ska men upprepar jag att använda nyckeln (vilket man gör när man låser bilen) så kan centrallåset sluta att fungera, den låser bara upp på förardörren. Fenomenet kan hända alltifrån första försöket till att fungera helt normalt en dag. Problemet är inte att komma in i bilen utan att när centrallåset är i låst läge så är det någon sorts startspärr aktiverad och bilen går inte att starta. Eftersom låskolven på förardörren saknar skyddslocket och nyckeln har en tendens att fastna ibland så hade jag tänkt att byta med passagerardörren och skaffa mig ett handtag utan lås på passagerardörren. dock så blir det problematiskt här, när detta centrallås problem inträffar så låser jag bara upp båda dörrar och sendan låser upp på förardörren så fungerar centrallåset igen och jag kan köra vidare. vet någon vad felet är? Vet någon om man kan koppla in en knapp som låser/ låser upp bilen inifrån? | |
|
Hade samma problem på min 318 -94, då bytte jag ena c-lås motorn och då försvann problemet. Kostade ca 2000kr då (2001). |
|
| ska prova det och se hur det blir. Bytte du endast motorn eller med kista och allt? | |
| Kommer inte ihåg men vad jag minns så var det bara motorn. | |
|
har bytt centrallåsmotorn höger och vänster dörr utan resultat. samma problem, har tejpat kablarna vid bagageluckan som var någon enstaka kabel som höljet hade spruckit på. finns det något relä till centrallåset eller liknande som jag kan prova att byta ut? alla tips välkommnas då bilen är stående tills problemet är fixat! |
|
|
Har kollat alla kablar på båda dörrar med multimeter och ingen verkar vara trasig eller dålig kontakt. har kopplat ur centrallåsmotorn på höger sida och bagageluckan och provat och samma problem uppstår. Kan det möjligtvis vara centrallåsenheten som spökar? för centrallåset fungerar normalt tills man låst och låst upp ett antal gånger. Men hur kommer det sig att centrallåset fungerar igen när passagerardörren blir upplåst med nyckel? |
|
|
Har nu blottat de flesta kablar nu för att kolla kabelbrott och tror att det har med något i bagageluckan som spökar. för nu kan jag också ibland låsa upp bilen med passagerardörren och ser att bilen låser och låser upp 5-6 gånger innan det dör igen. kunde endast låsa med passagerardörren och inte låsa upp bilen där. visst ska man kunna låsa bilen med låset i bagageluckan? för det är helt dött där för mig... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.