|
|
|
|---|---|
|
Då har man beställt en ny karmosinröd 120D leverans v4. Var inne på automatlåda men det blev tyvärr för dyrt. Så nu har jag en hyfsat utrustad 118d -09 till salu. Hade råd med lite utrustning dock. Sport Line med röda inlägg i stolarna. Siktpkt Drive comfort Servotronic Xenon Belysningspkt. Kan knappt vänta tills v4, hoppas på att tillverkning och leverans går snabbare. | |
| Trevligt trevligt, vi pratar om nya 1-serien då eller? | |
|
Jepp! 120D F-20. Valde svarta speglar, verkar passa men smaken är som baken:) |
|
| Trevligt! Jag har provkört den nya modellen, och blev helt såld på den. Men den som jag körde var med automatlåda och den kändes som en betydligt mer hästkraftstark bil, med typ 250 hästar faktiskt. Dock är jag lika såld på cab, så jag har bestämt mig för att inte byta förrän jag vinner jackpotchansen (!) eller den nya modellen kommer med cab, och caben dessutom finns till salu som demobil. :) | |
| Har en likadan hemma redan men med all lullull, bilen är mycket trevlig men lite högljudd mot min e92 med dubbdäck. O så är den lite halvful men det får man leva med. Sportautomaten är riktigt bra o ett lyft mot förra generationens bmw lådor :) | |
|
Då har man haft bilen sedan i måndags, fortfarande supernöjd med den. Tycker skillnaden mot min gammla 118d är markant. Komforten är bättre, inredningen häftigare och bilen upplevs som större precis som många redan har rapporterat. Var förresten inne hos min hovleverantör av superb service GBS i partille och bytte olja samt filter efter inrådan av min lärare i tribologi. Fick där ett omdöme av den nya 1:serien. Jocke ansåg att framvagnen fått sig ett lyft och påminner om dom större modellerna i konstruktion, kraftigare/rakare fjäderben bra dammskydd monterade på stötdämparna mm. Saker att tänka på med nya ettan: Kylaren sitter ganska oskyddad mot stenskott då det sitter ett klent galler i fronten längs ned vid kofångaren, oskyddad/naken golvplåt bakom tanken, man kanske skall lägga ett lager med rostskydd där. Japp det var allt så här långt. |
|
|
Låter bra, har fortfarande inte hunnit provköra nya ettan, får väl bli en testrunda sen mot sommaren (farligt dock, förra gången jag provkörde en BMW så köpte jag en, kan bli dyrt... :P). Väntar dock på lite bättre paket och eventuella erbjudande. Nya ettan verkar dock ha få barnsjukdomar, något som BMW ska ha en eloge för (har iof varit snack om ljud/ klapper från bakvagnen här på forumet). |
|
| Grattis till nya bilen förresten =) | |
|
Så, då har jag också beställt en :) 118d 5-dörrar Karmosinröd Tyg track Antracit/Accent röd LM Fälg Dubbeleker 385 18" -Sport Line -Siktpaket -Drive comfort paket Automatlåda Ej modellbet. Svart sidospeglar Lines emblem bortval Elektrisk glastaklucka Svankstöd Xenonljus Harman Kardon Musikgräns. smartphones Instrumentkluster utökat inneh. M Sportchassi Ind. Högglans Shadowline PDC Bak och fram Utökat bluetooth |
|
| Anders S. - Låter som en kanonbil med mycket godis. Får man fråga vad den beställningen landade på? | |
|
Frithof! Förstås viktigt hur metallytor slits in, men oljebyte redan efter några dagars körning - max 100 mil, antar jag? Jag brukar själv byta på 1500 mil mellan ordinarie service och har känt mig trygg med det. Kan du utveckla din tribologilärares tankar ytterligare? Jag går förresten i väntans tider på en 118dA Sport ;-) |
|
|
fullkoll! Du kan lugnt fortsätta byta olja som du gör, jättebra! Jag är ingen expert på detta, bara gått en endagarskurs. Det som händer i en ny maskin/motor under första halvtimmen i drift är att det lossar en hel del material, metaller mm som sedan återförs till lager,kamaxlar mm dessa partiklar filtreras alltså inte bort i oljefiltret så effektivt som man kanske tror, läraren sa en siffra på ca:20% av oljan som passerar ofiltrerat. Detta sade han påverkar inte oss som nybilsägare men däremot när bilen rullat +15 tusen mil i kombination av långa serviceintervaller börjar detta slitage märkas. Ha det! |
|
|
Uffeolby, 320' har jag för mig. Kom på att jag glömt belysningspaket. Måste lägga till det.. |
|
|
Frithiof: Jag är övertygad - skall byta på min tillkommande (F20....) direkt efter en färd från bilförsäljningen till verksta´n! Ha de´själv och lycka till med kärran! |
|
| Anders S, vad är det för en leveranstid idag på nya ettan? | |
| Har inte fått lev dag än men säljaren sa "normal", alltså ca 10 v. Tror jag? | |
|
Fullkoll Jag bytte efter 200 mil, som på M-bilarna. Det var verkstadschefen som rekommenderade det (BMW //M-auktoriserad) Självklart får man stå för fiolerna själv, eftersom det faller utanför ord service. |
|
|
Upptäckte i dag att bilen hjälper mig med "Start i backe" bilen håller själv bromsen nere i ca: 2sekunder så att man hinner hämta upp dragläget. Vad dom hittar på he he. Bra om man har färskt körkort kanske. Vad tror ni om inkörning av drivlinan förresten,varva försiktigt och varierat första 100milen borde väl räcka eller vad tycker ni? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.