|
|
|
|---|---|
|
Hej hej Denna lucka: Länk är låst. Sitter ett nyckelhål vid handtaget (nr.7 på bilden) Men jag får inte ner nyckeln i låset pga handtaget är i vägen. Någon som känner igen sig? Mvh David | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Nej aldrig sett tidigare eller hört talas om tidigare. Ser dock att det finns ett lås med nyckel 8-9. Märkligt ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Den har aldrig varit låst innan, men när däckkillen skulle hämta låsbulten som ligger där under så va den låst. Mycket märkligt... |
|
| Har heller aldrig sett ett lås där, men det handtag jag har är ju upp- och nedfällbart så att det är platt i nedfällt läge. Det går inte att fälla handtaget? | |
|
Det går att fälla upp, men inte tillräckligt för att få ner nyckeln. Ser att du har en likadan bil, du har inget lås där eller? |
|
|
Jag tror att det är så att metallpinnen som är gångjärn för det lilla handtaget har blivit krokig och gör att det inte går att fälla upp handtaget. Löningen är enkel = våld. Jag tog en kofot och böjde av pinnen, därefter köpte jag ett nytt handtag och flyttade låscylindern. Därefter funkade allt så länge som jag hade bilen. /Thomas Cuore Sportivo - Größe Angelegenheiten |
|
|
Okej, då har jag fått upp handtaget såpass att nyckeln går ner. Men hur jag än vrider på nyckeln så förblir det låst? Lite konstigt att den även har låst sig av sig självt..? |
|
|
Om jag inte missminner mig kan du vrida dig less om inte handtaget är helt uppfällt. Om du tar loss själva handtaget så kan du komma åt låspinnen med en skruvmejsel och öppna med den. Jag står kvar vid mitt föregående tips. /Thomas Cuore Sportivo - Größe Angelegenheiten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.