AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.420

Trasig luftmassemätare?

hej!

Har en bmw m5 e39 -01.

Tycker att motorn har blivit tröttare på sistående.

Startade upp bilen och tryckte fram till testläge L/h.

Fick fram dessa siffror vid gas till följande varvtal.

1000varv per minut 2.2L/H

2000 6,7L/H

3000 7,3L/H

4000 10,4L/H

Är det någon som kan utläsa om detta är rätt värden eller finns det någon annan metod för att ta reda på om luftmassemätarna är okej.

hittade även något elektronikspray på mekonomen speciellt för luftmassemätare. Någon som testat?

kan även tillägga att om jag plockar bort den högra luftmassemätare händer det inget men tar jag bort båda så tänds lampan.

Vill få tillbaka all kraft som m motorn har egentligen:)

Ro
105
Robin92
Saab NG900 -97
ta bort båda två och se hur motorn beter sig då blir tomgången orolig eller känns den klenare aa du fattar eller så brukar man om man har tur och hittar rätt delar på en skrot kunna testa och se om det blir bättre :)
Tar jag bort båda blir tomgången dålig m.m
Ro
105
Robin92
Saab NG900 -97
okej men vet inte vad elektroniken har funktion i en sådan motor men kan ju vara så att den som inte påverkar när du drar ur den är dålig / på väg att gå sönder ? för den reagerar bara när du drar ut båda ? du kan ju prova och dra ut dom en och en om du inte redan gjort det ?
jag har testat det. någon som kan utläsa resultatet?

någon annan metod för att ta reda på om dom börjar bli dåliga.
Ro
105
Robin92
Saab NG900 -97
om du vill kan du ju ta den till verkstad för att ta ut felkoder men kan ju bli dyrt och helt i onödan då inget felkodsystem är perfekt.
Finns inga felkoder. Har kollat detta.
Ro
105
Robin92
Saab NG900 -97
då är det bara hoppas att någon kunnig vänlig själv delar med sig av sin kunskap då :)
Pa
39
Pappseriet
540IA -02
740IA -99
540IA -94
Jag har prövat sprayen från mekonomen. Jag tyckte nog att bilen svarade bättre - snabbare - vid gaspådrag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.