AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.725

Serviceindikator visar "Kontrollbesiktning"

ym
86
ymerus
330d F31 Touring -13
Jag har inte hittat någon tråd som tar upp detta men det jag undrar är att min E91 indikerar för service nu i november och att detta då skulle vara en "kontrollbesiktning"! Vad är detta undrar jag!? Är det en kontrollbesiktning man lika gärna kan göra själv med gott samvete eller är det något man ska lämna in för att göra!? (Kontrollera däckmönster.....lufttryck och andra nonsenskontroller kan jag göra själv!!) Själva indikeringen är en bil med en liten krumelus ovanför nästan som ett dollartecken!?

Någon som har något klokt att säga om detta!?

RY
155
RYN
545e -21
"Min" BMW-verkstad sa att det är något som bara används på den tyska marknaden och tog helt enkelt bort den punkten från servicemenyn på min bil.
Tydligen någon lagstadgad kontroll som utförs av verkstaden.

/Ronny
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Det tar 45min, så jag har lämnat in mina bilar och tagit en kaffe. Det är ju kostnadsfritt..:-/
32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Gäller kostandsfritt bilen eller bara förste ägaren?
Dvs är det gratis även om man är andre ägare på bilen?

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Vår bil indikerade för detta precis. Verkstaden förklarade det precis som RYN säger. De både släckte servicelampan och tog bort det som en av de möjliga servicarna. Den ska helt enkelt inte indikera alls för detta på svensksålda bilar. Har inte fått tillbaka den än (står inne och får garantiåtgärd) så jag kan inte bekräfta att de gjorde rätt. :)

De måste nästan gjort något annat på din bil om det tog 45 minuter, mistafrizz?

Angående kostnadsfri service i 3 år/8000 mil så följer det med bilen och inte ägaren.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.