AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
15.130

Prisras 335I Coupe

Sida 2 av 5
JF
257
JF.
335i Coupe -07
De är nog snarare vad folk tror att en 335 drar som är problemet.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
335an är bland den mest bränsleeffektiva bilen på marknaden. Om jag jämför med S4an så var min senaste 335a ca 20% snålare vid blandad körning. En rätt specad, svensksåld 335a kommer behålla värdet ganska bra tror jag. Det är alla importbilar som ligger risigt till prismässigt. Rätt spec, få ägare och svensksåld är en säker affär.

//Stefan

Mina bilar:Länk
"Import från Tyskland är absolut en smart idé - dock hade jag rekomenderat följande:

- Välj en bil med så mycket lull-lull som möjligt. Då sticker den ut än mer här hemma och blir kanske mer lättsåld jmf med andra importer.
- Köp helst en Premium selection bil från en tysk BMW handlare, där ingår 1-2 års eurogaranti samt skick/historik är i princip alltid i ordning. Lite dyrare än hos vimpelhandlarna men du har igen det genom ett problemfritt ägande."

Håller helt med så pass att jag hellre tar en köpt hos tysk BMWhandlare än en Sv-såld då vet jag att om den haft några krockskador och skicket är generellt bättre.

Stephan

Visa användare
76
JerdaN
E71 X6 30d -11
Lite OT men jag kan inte låta bli att bidra till diskussionen ang bränsleförbrukningen. Notera att detta är ett fiktivt exempel, inte riktat mot någon här på forumet och läs nu detta med glimten i ögat. :)

Tänk er följande scenario:
- "Någon" köper sig en bil för ca 250kkr, säg en 335 eftersom tråden ändå handlar om detta. Troligtvis tar >75% av befolkningen lån för att köpa bilen. Antingen på delar, eller på hela inköpssumman, för att kunna köpa bilen.

- Oavsett storlek på ett ev lån, så tillkommer kostnader för t.ex. skatt, försäkring, service, byte av övriga slitagedelar utanför serviceintervallet (t.ex. däck m.m.), ev parkerings-/ garagekostnader, rekond, m.m. Dessutom kan vi lägga till alla övriga inköp som vi bilintresserade gör till våra bilar som kanske inte är riktigt fullt befogade hos gemene man... :)

- Räkna nu ut en snittmånadskostnad för det ovanstående exemplet så hamnar man lätt på en månadskostnad på från 3000kr/mån och uppåt. Parallellt till denna mer eller mindre fasta månadskostnad ska man då snacka fram och tillbaks om bränsleförbrukningen:

- Medel-Svensson sägs köra 1500mil/år, dvs 125mil/månad.

- Säg nu att den inköpta 335an drar 0,2l/mil mer än t.ex. en V70 som f.ö. alldeles för många i detta land ser som ett förstaval när man ska byta bil. Högst otroligt, men som exempel.

- Är man i ett sånt här fall inte beredd att betala 125milx0,2l/milx14kr/liter = 350kr/månad extra från "trivselkontot" för att åka 335 istället för en V70... Sorry-to-break-the-news-for-you, men då ska man nog inte skaffa sig en sån bil. Gnäller man på att bränslekostnaden är för hög har man antingen förköpt sig med en för dyr bil vid inköpet, missbedömt/inte kollat upp driftkostnaderna för bilen, eller så har man varit allt för optimistisk med vad som egentligen kommer in i lönekuvertet. ;)

Back to topic!

//Mvh Daniel, som gladeligen kör Bmw 335i året runt.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Min 335 x-drive drar ca 1,1 mellan tankningarna. Helt OK för en 4-hjulsdriven +300hk automatväxlad bil.
Visa användare
586
jorgen
M535 turbo
648whp...

tror inte att 335 kommer att sjunka lika fort som tidigare 3-serie modeller. det är trots allt den första morderna bmw med turbo vilket kommer att göra den populär.

///Jörgen

Jo
246
Jopovic
325DA E92 Coupé M-sport
Nu blev det lite fel, jag menade att en stor motor med dubbelturbo skrämmer iväg köpare för att dom TROR att den är svindyr i drift! Jag menade inte att den drar mycket vilket jag vet att den inte gör ;)

BMW är snåla, och folk är rädd för stora motorer, ifjol stod folk i kö för att köpa 550in jag köpte. Iår var det noll intresse...

Som exempel körde min tjej sin Punto på 0,6 blandat och 550in på 0,95. Tjejkörning blandad...

Funderar själv på 335i eller 330d xdrive men ska försöka provköra en nå tag iaf
Jo
211
JockeX
Touareg
Jag har svårt att tänka mig en mer perfekt bil än 335:an. Bränslesnål, billig i drift, vridmoment som en diesel förutom att den fortsätter till 7000 varv.
So
2
Sonta
335 cupe -07
Har nyss köpt en 335 -07. Fick leta över ett halvår för att hitta den jag ville ha.
Några som jag va intresserad av gick direkt oavsett pris.
Med rätt utrustning är dom bra heta på marknaden.
Nu är jag en lycklig ägare till en 335.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Jag överväger personligen att köpa en ny 335i touring när den finns för beställning om knappt ett år. Det som dock känns jobbigt är värdeminskningen. Men låt säga att jag tar "smällen" som alltid förekommer med nya bilar, hur ska jag utrusta bilen för att minimera värdeminskningen/göra bilen lättsåld efter 4-5 år?
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Sonta: Dessutom med den rätta, lättrimmade och smidda n54 motorn! Jag tror att 335or med den motorn kommer hålla värdet bättre än 335or med den nyare n55 som varken är lika lätt att trimma eller lika stryktålig. Grattis :)

So
2
Sonta
335 cupe -07
Carlee82: Tackar. Kan bara instämma med dig.
Just nu kommer jag att köra original. Vilket är inte dåligt vill jag lova.
Bra drag i kärran. Men som alla vet blir man van vid motorstyrkan och då
lägger jag säkert in ett chip.
Till våren ska jag sänka den lite och sätta på fläskiga fälgar.
Ca
1.442
Carlee82
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
JockeX: Hur är din soppaförbrukning orginal vs trimmad? Min ligger på 0,85 motorväg 1.1 blandad(70% stad) och det är nästan omöjligt att få den över 1.2 på en hel tank, inte ens på Björkvik dagarna :) Kör nu med steg3 430-440hk Och den drog typ exakt lika mycke när den va orginal...

Ca
1.442
Carlee82
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Sonta: Låter som en bra plan! Håll utkik efter en större IC nu under vintern, den ihop med en bra mjukvara kommer göra att du får en helt ny bil som LÄTT gör mätaren ut(om man vill;) för 10-15tkr beroende på vilken mjukvara du väljer :)

Jo
211
JockeX
Touareg
Carlee: har ungefär samma förbrukning med kombin, märker ingen skillnad gentemot när min bil var original, men jag har ju också en rätt konservativ trimning :)
re
6
reff
335i -07
nolla min mätare i morse på min 335 som ja köpte rätt nyligen, tror den hamnade på 1,2 och då har jag bara gasat runt i stan hela dagen, Sjukt bra me tanke på hur tung ja var på gaspedalen.. och den är original.

Roligaste och bästa bilen jag någonsin ägt, ångrar inte en sekund att jag köpte en 335a

sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
Min coupe ligger också på ca 0.85 l/mil på motorväg långkörning nu när vinterdäcken är på (17" 225or RFT).

Men när sommardäcken ligger på 19" 255or bak, RFT så blir förbrukningen ca 0,9 istället...

Undrar om man kan sänka förbrukningen mer genom att kasta RFT däcken... ;)

Ri
111
Rippe
E92 335iC
E46 328
Jag körde 0,71 med min när jag just hade lagt på vinterdäcken!
10 mil körning ca 90 i snittfart om jag inte minns fel, är klart nöjd :P
fast låter man högern styra på sommaren så kan det bli bra mycket mer :P

ang värdeminskning, sålänge m3orna ligger högt i pris så klara nog våra bilar det rätt ok, helt en coupe med m-pkt, inte det lättaste att hitta, ofta saknas m-pkt och dom sjunker därför lite mer?
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Jag kör på 0.75 till sthm med vinterdäcken och då ligger jag runt 130 på farthållaren men slänger jag på sommardulor med 235/19 tum så ligger den på ca 0.80 med farthållare även om det är tråkigt.

Angående prisraset så vetifan, jag har också följt utvecklingen på bilarna och jag skulle vilja säga att de tappar ca 30-40 per år och det är väl helt normalt för en sådan bil. Jag gav 330 000 för min juli 09 och nu skulle jag få runt 250 000 med den utrustning jag har. Jag har allting utaom M-paket skulle jag vilja säga och elgardin bak...

jag skulle vilja säga att många av de 335or som ligger ute har inte rätt utrustning och därför blir de inte sålda, vissa har också en klädsel som kanske inte tilltalar en bred publik och då köper man inte bilen heller. . . det är mycket som ska vara rätt då man köper en sådan fin bil.

MagicMarkus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.