|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
Hej Har som dröm/plan att köpa en 335i Coupe årsmodell 2007-2008 till våren/sommaren om ekonomin går ihop. Men så läste jag det här som lät mindre bra " BMW325 (coupe)/330335 BMW 335 faller som stenar. ingen vill ha dessa vilket är synd. Gillar dom men starkt men det är ekonomiskt självmord att köpa dom" kommer från (Länk Ligger det ngn sanning i det här? Varför faller i så fall just 335i Coupe så mycket? Har själv fått känslan av att den är väldigt populär. Tack! | |
|
Orkar inte läsa hela tråden du länkar till men är det en person eller flera som har denna åsikt? Om du inte äger någon nu gynnas ju du ju också av en prisnedgång. __________ Mvh Grelle |
|
|
tror inte en 335 Coupé faller mera än andra motsvarande bilar. Självklart vet ingen vad som händer i framtiden och hur djup den här ekonomiska krisen blir, vilket förstås kommer att påverka värdet på det mesta vi äger. Annars är det väl som alltid på dessa typer av "powerbilar" att det är mera köpläge på hösten än våren, allt annat oförändrat förstås! Gäller förstås också att kika på objektet noggrannt med historia, skick, utrustning och vad som är gjort och hur bilen har använts. /Anders |
|
|
Svar till Grelle: Det verkar vara en som har den här åsikten. Har svårt att se varför en 335i Coupe skulle falla mer en säg en 330I Coupe av samma årsmodell eller t.ex. 370Z och liknande bilar med lite fartresurser. |
|
|
Svårsålda 335or är väl de 335iA Coupe som är US-Baltikumimporter i övrigt bör 335i Coupe hålla värdet bättre än motsvarande sedan/eller 330i Coupe, som sagt väldigt populär modell. Ekonomiskt självmord är att köpa en MB ML63 AMG för 1,2miljoner behålla den ett år och byta in den för 400tkr. Vad kan en 335-07 tappa från våren-12 till våren-13 eller hur länge tänkte du behålla den? Stephan |
|
|
Så du grundar detta påstående i ett inlägg skrivet på ett MC forum? ;) Jag tror du har chansen att göra en bra affär på en 335 nu på hösten, men dom flesta som säljs nu är inga entusiastbilar. |
|
|
Tyvärr måste jag instämma, att 335 coupe har fallit kraftigt i pris det senaste året. För 1 år sen gick -07erna för nästan 300k, och idag kostar dom inte mer än 220k. Min 335 coupe-09 (bilden i min profil) är fortfarande osåld efter 3 prissänkningar. Det har varit massor med bytesförlag, men ingen som har kommit för att kolla på bilen. Bytesbilarna, typ XC90T6, Range Rover V8, Cayenne V8 osv. är ännu kallare på marknaden. mvh Marin |
|
| Planen är nog att om jag trivs med bilen ha kvar den i ett par år och givetvis kommer den under den här tiden sjunka en hel del i värde, bara det inte är som han skrev "ekonomiskt självmord" men det verkar som att 335:an precis som alla andra bilar sjunker med x antal tusen varje år men att det inte är mycket värre än någon annan bil. | |
|
jag tror att en 335 coupé kommer alltid vara en attraktiv bil om den som sagt har bra historik och är välskött. Se hur bra prisbilden står sig på äldre 330 Coupéer som ett exempel. /Anders |
|
|
Nja jag tycker allt att det verkar svårt att hitta en schysst -07 335 coupé för 220k, som du säger Marin. Fortfarande ligger ett helt gäng runt 300 och även över. Sitter själv och spanar efter en med "rätt" utrustning, mil och pris. Tyvärr måste jag nog vänta tills det dyker upp ett objekt hos en handlare eftersom jag verkar få byta in min bil. Men med lite tur kommer nån och köper den hux flux och då blir det ju lite enklare :) |
|
|
Ok, lite edit av mig själv här :) Visst finns det ett flertal 335or under 250k, men dom tenderar att vara rätt undermåligt utrustade. Och såna kommer ju alltid sjunka snabbare oavsett märka och modell. |
|
| Tillsammans med snålmodellerna lär 335 vara den mest eftertraktade 3-serien efter modellskiftet nästa år. Men precis som tidigare gäller det att bilen har rätt utrustning och inte minst historik. En svensksåld bil med skinn, M-sport samt en del annan trevlig lull-lull lär säljas relativt smidigt oavsett konjunktur. | |
|
Marin: Jag tycker inte man kan jämföra 335 X-drixe med 335 rwd, antagligen är det därför din bil inte är såld än. Jag håller med Impnaz, finns inte en enda 335 under 260k som jag tycker är nått att ha på grund av snålt med utrustning, konstig färg/inrednings kombo, höga mil eller import. Fast visst man vet ju inte vad bilarna säljs för i slutändan... |
|
|
Som skrivits ovan faller ofta klent eller knepigt utrustade exemplar mer i värde men jag tror 335i kommer stå sig i värde. Inte nog med att den är mycket rolig att köra som BMW´s vanligtvis uppfattas som, den har dessutom en ordentlig potential för trim vilket tidigare sugmotorer saknat. Detta bordar för att den kommer vara enormt attraktiv, för bilentusiaster med tillräckligt stark ekonomi för att driva en bil som är förhållandevis billig i drift som 335i finns oavsett hur ekonomin mår. //Bjersér |
|
|
Nu när vi ändå pratar om priser om jag t.ex. skulle importera in en schysst 335I Coupe med rätt utrustning(M-Paket, manuell växellåda etc.) från en Tysk BMW handlare med all tillgänglig dokumentation hur mycket tror ni det sänker priset på bilen när jag ska sälja den om ett par år i jämförelse med en som varit svensksåld? Har surfat en del på det här och som jag förstår det så är kraven på dokumentation och anmälningar om skador och liknande minst lika hårda i Tyskland som i Sverige om inte till och med en aning hårdare och utbudet där borta är klart större. Känns som att detta är en ganska viktig aspekt om jag skulle bestämma mig för att importera vilket jag just nu ser som ett alternativ. |
|
|
Import från Tyskland är absolut en smart idé - dock hade jag rekomenderat följande: - Välj en bil med så mycket lull-lull som möjligt. Då sticker den ut än mer här hemma och blir kanske mer lättsåld jmf med andra importer. - Köp helst en Premium selection bil från en tysk BMW handlare, där ingår 1-2 års eurogaranti samt skick/historik är i princip alltid i ordning. Lite dyrare än hos vimpelhandlarna men du har igen det genom ett problemfritt ägande. |
|
| Om vi ser till annonspriser tycker jag priserna rört sig förvånatsvärt lite på ett år. Satt och bevakade 335coupe ganska aktivt förra hösten och prisbilden är ungefär den samma. 240-300' för årsmodell 07-08. Borde rasat mer med tanke på att i princip alla nybilsförsäljningar idag är dieselbilar och mer motorstarka bilar fått ge utrymme för mer miljöstarka och bränslesnåla fordon. Lägg där till att det råder en extrem osäkerhet i världsekonomin vilket brukar göra objekt av dessa slag kallare. | |
| 335 coupe har gått ner i pris så är de bara. Jag sålde min i juni månad, de var en -07 som gått 7000mil och hade auto, rött skinn, hifi utöver de vanliga. Fick 266k för den då, det hade jag aldrig fått idag. Sett liknande bilar som min som är utannonserade för 240k. | |
| Att den tappat i värde är ju nästan självklart , få nya BMW som inte gör det:) TS skriver i termer om prisras vilket jag definierar som iaf. 40% ner på ett år vilket inte jag kan se utan snarare en marknadsnaturligt värdetapkring 15-20% | |
|
Annat är det med dieselbilarna! 335d coupe BÖRJAR på 259.000:- på blocket, utan m-paket, endast 17" fälgar osv.. 3.0 liters motor med dubbelturbo och dagens bensinpriser på nästan 15:-/l skrämmer nog iväg en och annan köpare. Dock tror jag att värdeminskningen börjar plana ut snart! En schysst 330ci e46 ligger ju på runt 130-150.000:- Tror inte 335orna hamnar lägre än så på ett bra tag! |
|
|
Okej så 335i drar mycke soppa? Jämför med vaddå? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.