AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.047

BMW M3 csl optik eisermann på blocket

Är det någon som vet något om den här bilen. Känns lite för billig för att allt ska va som det ska.
Länk
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Känns firman seriös i allmänhet? Man brukar få vad man betalar för...
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Håller med.

Jag fick för ngn vecka ett mail angående en med samma spec då jag hade glömt att ta bort min köpesannonns - avsändare var ngn från Littauen. Samma pris var det också.

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."

L3
323
L33t
Bmw M3 -89
Bmw M3 -01
Fick samma svar på min köpesannons. Bilen är en USA-import som säljs av en firma i Litauen som verkar köpa och laga upp bilar. Googlar man på mailadressen som de skickade från så får man upp lite annat som de säljer.

Länk

Länk

e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Fick samma känsla när jag kikade på deras bilar: USA - Baltikum - Sverige
Visa användare
26
Jim Vesterholm
Bmw M3 E46 -03 svensksåld 1 ägare
Audi Urquattro -85 nyskick 1 ägare
Audi S4 B5 Avant -01 sv-såld 2 ägare
höjde också på ögonbrynen men sen insåg jag att det var för bra för att vara sant :)
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Men jag tycker väl inte priset är så uppseendeväckande lågt ens från början?
deamon
Hej
USA import
Varit svart men helt omlackad i USA
Efter monterade delar
Tiiverkad 11/2002
Salvage titel efter liten rödljus kyss
Airbag not deployd
Frame damedge NO
Light accident
Så står det på carfax
Liten dörr uppslag på förar dörren 800:- och åtgärda
Ray fälgar i 19 med nya vrestein däck
Första bilen jag tar hem från Litauen
Annars är den väldigt bra och går som det ska utan missljud
Hastighetsmätare bytt till km
Facelyft lampor
Sen tycker jag inte priset är billig då det är USA import och omlackad samt 10000mil så jag tycker priset är där det ska vara men självklart om nån vill ge mig mer pengar till julklappar så är det oxå ok =)
Jag pratade med bilfirman precis när den kommit ut på blocket.
Han sa till mig att det var en tyskimport och att det var tre ägare på den i tyskland.
anledningen till att den var omlackad var att han som ägde bilen jobbade på lackeringsfirma och han ville ha den vit.
Han sålde den i sin tur till en kollega på lackfirman den tredje ägaren vet jag inget om.
Men det stämmer inte då att det är en tyskimport utan det är en USA import som gått via ett annat land en tyskland? Känns då som hela historiken inte stämmer.

Samt när jag kikade på annonsen så stod det 9000 mil har den helt plöstligt gått 10000?

MVH

Martin

Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Ett idealköp m.a.o

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."

deamon
Ok
Den har gått 9600 enligt mig 10000 att den ägts av lackfirma stämmer dock har jag sagt import inte från vilket land så där har du missförstått lite
Mvh
L3
323
L33t
Bmw M3 -89
Bmw M3 -01
Jag blev erbjuden att köpa bilen av den Lettiska firman för 138500kr den 10/11.

@Kävlingepågen :D
deamon
Dumt att du inte köpte den då låter ju som en kanonpris om det nu är sant eftersom bilen var momsad vilket innebär 13000euro + 2500euro i moms och tull , vad jag vet så var den ägd av en kille som köpte den som firmabil och jobbade inte alls med bilförsäljning när jag köpte den , vilken firma snackar alla om ??? Verkar som att alla visste att den bilen var billig men ingen köpte den ???? Konstigt men nu kostar den 179000 och den blir nog såld imon
Mvh
L3
323
L33t
Bmw M3 -89
Bmw M3 -01
Nej jag var inte intresserad av att köpa en misstänkt krocklagad USA-import :).

Eftersom du använder samma bilder som firman som kontaktade mig använde så vet du väl antagligen vilken firma det är? Eller var det en ägare till emellan menar du, på de 9 dagar som gick från det att jag fick mailet tills du la upp din annons?

Lägger upp mailet med info+bilder på länkarna nedan.

Länk

Länk
deamon
Det här ska jag kolla upp det var mer änn jag visste
Tack för info bra för nästa ägare och veta oxå
deamon
Nu har jag snackat med killen min bil var inte hans bil utan han skulle hjälpa sin kompis och sälja den och priset var utan tull o moms alltså alldrig reggad i Riga . För övrigt har den här killen inte hellre sitt verksamhet i närheten av Riga utan helt annan land då Riga har landnummer 00371 och den här killen har 00370. Så mysteriet löst
Väl mött
Mysteriet löst? Du måtte skämta amigo!?
L3
323
L33t
Bmw M3 -89
Bmw M3 -01
@deamon På reggplåten på de bilderna som du har i din annons så har du maskat bort att det står LV där. LV betyder Latvia och huvudstaden där heter Riga Länk.

Jag vet inte om det funkar annorlunda i baltländerna men tullningen sker väl oftast direkt vid ankomsten och betalas även i samband med detta. Hänger inte med riktigt här, du menar att du har betalt tull i Sverige istället och att bilen var falskskyltad när bilderna togs?

Oavsett vilket så tror jag att detta spelar mindre roll för potentiella köpare. Bilen är från USA och har tidigare varit krockad på något sätt samt har varit i en annan färg från början. Mätarhuset är även bytt. Det är väl det folk vill veta som funderar på att köpa den.

deamon
skyltarna som satt på bilen är bilhandlarskyltar , bilen har alldrig haft ett regnummer i riga

so du säger , det är bara och kolla på bilen och göra en M-test om man är sugen på den , istället för att tro massa och spekulera , dörren är öppen bara och komma in och titta
välmött
Yourdreamcars ligger i Litauen, M3an har väl först gått till Litauen vidare till Lettland och därefter Sverige. Var den varit reggad närmast innan Sverige får man reda på från transportstyrelsen.

Bilder på M3an när den är skadad alternativt vilka delar som är bytta hjälper till avgöra hur illa däran den varit. Vissa skador är inte så farliga, men smälld airbag låter inte så lite.

Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.