AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
102.143

BMW M550d – ny superdiesel med 381 hk

Sida 7 av 25
Några bilder på en M550d: Länk
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Roligt att de sätter på modellbeteckning på bilen - och sedan maskerar den.
Kunde man inte bara att struntat i att sätta dit den?

Jag klimatkompenserar för din miljöbil.
/Andreas
Är väldigt sugen på en 550d, hoppas det kommer uppgifter från bmw snart. ska jag utrusta den som min gt kommer den att kosta skortan. när släpper dom alla uppgifter någon som vet. Kan man få den med adaptiv drive, har det på gtn och det är sjukt bra. Mycket komfort på det mjukaste läget, väldigt bekväm på mellan läget samt väldigt sportig på det hårdaste läget. Gtn har snittat 0,68 sen köpet, på långkörning under 0,6. Den har grym komfort så jag undrar om man kan få det på 550d, någon som vet.
Du kan definitivt få Adaptive Drive - passar bilen utmärkt. Den ska gå att köra på 0,5 liter/milen (möjligen något mindre om du kör försiktigt) på vägen och ca 0,6 blandat.
Bara att beställa vad jag förstår - mer prestanda till extremt låg förbrukning i en stor premiumbil tror jag inte finns!
tror priserna kommer nästa vecka vad jag har hört, handlarna är nere i omgångar nu i Portugal och lär sig F30 och har samtidigt fått se på 550dM, är också sugen på en om inte priserna drar iväg för mkt

/Anders
Varför tar det sån tid att få upp bilarna i Konfiguratorn?

Audi brukar vara snabba medans BMW tar på sig god tid innan nya modeller läggs upp.
Länk här kommer officiella fakta på m550d.. en m550d xdrive går loss på 80 000euro vilket låter väldigt mycket men det är ju rena monstret också..
BMW M550d xDrive Sedan:
Acceleration [0 – 100 km/h (62 mph)]: 4.7 seconds,
top speed: 250 km/h (155 mph),
average fuel consumption: 6.3 litres/100 kilometres (44.8 mpg imp),
CO2 emissions: 165 g/km, exhaust standard: EU6.

denna ruta var väldigt intresssant .. endast 6.3liter/100km
hoppas verkligen denna motor hittar ner i bmw:s mindre bilar
tack Jerry, jag har för mig att idag den 26/1 så skulle svenska priserna komma, vi får se om jag minns rätt eller fått rätt info. Vet dock inte om jag gillar fälgarna så mkt...annars ser den fin ut och nu även med M-märket på Touringen :-)

/Anders
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Vem kommer köpa M5an, när man får likvärdiga prestanda för 1/4 mille mindre?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Den som vill svänga med bilen också?

-------
//Lövet
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Hela pressreleasen finns via Automotorsports hemsida: Länk

----
BMW CS #6212
Ja
153
Jakobenkvist
Mercedes C63 AMG kombi 2011
BMW M3 E46 "CSL" ESS 2002
BMW 320d x-drive M-Sport E91 2010

Och det går inte att svänga med en M550d tror du andreas_lofgren?
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Löjligt Andreas. Det är inte en Camaro -68 du pratar om.
Vad är din e61 isf? Svetsad rattstång?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Efter 100km/h har 4-hjulsdriften spelat ut sin roll för acceleration på torrt sommarväglag och då kan man märka skillnaden på 380hk och 560hk.

Är det samma chassi på en M550dx som en 525dx med m-paket?

mvh/ Anders
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

M-specific tuning of suspension, bodyshell mounting, engine and transmission mounting, springs and dampers, all standard and optional chassis control systems, and the Servotronic mapping for the hydraulic steering; result is significantly enhanced agility and precision in dynamic driving situations, with the linear build-up of lateral forces familiar from M cars.

Nog lär dessa gå att svänga med alltid. Blir spännande att se hur stor skillnad det är att köra en sån här bil jämfört med en vanligt med M-sportpaket samt möjligtvis nya M5 F10. Diesel mot bensin är ju givetvis annorlunda, sen 381 vs 560 hk men 0-100 km/h med 740 nm som trycker på lär det gå undan. Hoppas motorn låter häftigare än 35d/40d.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
För första gången kan man längta efter en diesel! Verkligen kul att M nu också satsar på entusiasterna som inte också är miljonärer (ok, den blir inte billig, men...).

----
BMW CS #6212
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Självklart är det skillnad på 380hk vs 560hk, men i verklig vardagskörning tror jag att dieseln inte kommer så långt efter...vi snackar tiondelar alltså.

Min förra 335d (ca 340hk/660Nm) var betydligt piggare än min M5a, trots effektgap på >160hk. Nu snackar vi alltså vardagskörning....inte bankörning.
Ska bli intressant med ett jämförandetest.
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Länk 116i? :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.