|
Sida 6 av 25
|
|
|---|---|
|
Jepp! Som bekant! allt är relativt ! PÄR |
|
|
mmm smakar det så kostar det :-) 19" 351M verkar standard? En full/väl utrustad bil verkar ligga runt 875-900 tkr brutto? Vad har du mera tänkt för spec? /Anders |
|
|
Skinn svart Dakota, Larm,Comfort access, Drag, Backkamera, Avbländbar innerspegel, Komfortstolar, Fällbart ryggstöd bak, PDC, Heljusassistent, Navi professional, Head-up, Internet, Röststyrning, HiFi professional, USB, Gränssnitt för smartphones, Apps, M-spoiler bak, Speed limit info, Osäker på färg samt interiörlister, är trött på både aluminium samt färgskalan silver till svart, funderar på trälist. Hade tidigare tankar på att behålla M-paketets inredning men kan ju då inte få komfortstolar, tycker att den inredningen är snygg. Brutto blir det ca 905` Hade varit kul med Adaptive Drive samt Active farthållare också men måste stanna någonstans. Ser heller ingen vits att lägga till för 20" M435 Pär |
|
|
ah du verkar köra på en F10 Sedan då? /Anders |
|
|
Sedan ja ! behöver ingen kombi, synpunkter på färg samt lister ? Pär |
|
| Mycket fin bil Necesse! Skulle dock kanske råda till att tänka över om du inte borde välja till den activa farthållaren, har haft det rätt många år på ett par bilar och den skulle jag helst inte undvara. | |
|
svårt det där med färger, alpinvit är ju snyggt men passar bättre på F11 tycker jag, carbonsvart förstås men är en svårskött lack, imperialblå verkar populär, sophistogrå har ju väldigt många, silver är trist tycker jag men klassisk, spacegrå väldigt snygg, skulle nog gå på sistnämnda. Med svart skinn skulle jag nog köra aluminiumlister för att det inte ska bli för mörkt. Hade själv tagit bort röststyrning och speed limit info och lagt till sollucka och värme i baksätet. /Anders |
|
|
necesse: Brutto 905´ men netto ligger väl närmare 800-850´ hoppas jag? Aktiv farthållare verkar vara svårt vanebildande... ;) |
|
|
Jag glömde Webasto - även det väldigt vanebildande och speciellt värdefullt med skinnklädsel. Mycket dyrt att eftermontera. Fjärren brukar räcka flera kvarter dessutom. I regel är det en bättre affär att ta till lite extra med utrustning och sedan behålla bilen längre. Man får ju även svårare att övertala sig själv att byta då man inte saknar något på den befintliga bilen. Prestanda lär du inte sakna heller - upp till 80 - 90 km/h behövs det en extrem superbil plus varm, ren och torr väg för att åka ifrån en 550dxDrive, hoppas du tar det en aning försiktigt! |
|
|
Tack för tipsen, får fundera lite, dock inte på nödvändigheten med speedlimit, den borde jag haft alla 7 gånger... ! Pär |
|
|
Tycker du valt en bra spec till Superdieseln necesse :-) Jag har Speed Limit info och tycker den fungerar bra i 90-95% av fallen! På Essingeleden idag märkte jag att det blev problem när jag passerade en avfart, helt plötsligt stod det 50 i Head Up Display trots att det borde stått 90...annars klockrent tillbehör och inte dyrt. Kan också varmt rekommendera den dieseldrivna kupévärmaren. Bodde på hotell, dagen efter var bilen snötäckt, satte på värmaren med fjärrkontroll från hotellfönstret! Avstånd till bilen ca 100-150 meter. 20 min senare satte vi oss i en varm, skön och isfri bil! |
|
|
förstår inte varifrån du har fått priser för jag har försökt jaga fram priser via olika kontakter men ingen verkar fått priser utan hänvisar till att priser kommer i slutet på januari. Har iaf preliminärbokat en även jag men en Touring. Vill först dock veta vad härligheten kostar. /Anders |
|
|
glömde fråga om någon vet hur fälgen 435M ser ut? /Anders |
|
|
necesse: Jag kanske är lite konservativ men till just M-sportoptiken är faktiskt titansilver ett otroligt snyggt och smakfullt val. Den funkar perfekt ihop med de svarta fönsterlisterna och diffusern. Och numera är silver långt ifrån lika vanligt som det var för några år sedan. Spacegrått är också snyggt och kanske den mest praktiska färgen - men den är ganska mainstream just nu och kanske inte så spännande? Mitt val skulle bli titansilver eller vit, dock brukar vit kräva riktigt stora hjul för att komma till sin rätt tycker jag. |
|
|
Anders: Min namne Per måste ha samma information ! Pär |
|
|
Länk /Anders |
|
|
Tack för länken Anders, även om jag aldrig förstått meningen med en bil som X6, M eller inte M (har inte heller något till övers för designen). Å andra sidan har jag inte heller förstått meningen med 5-serie GT... M550d Touring känns som ett rätt hyfsat alternativ till M5, dessutom praktisk :-) Har du fått prisuppgifter från din handlare? När blir det leverans? |
|
|
nej men har hört talas om att i slutet på januari skall det komma lite priser /Anders |
|
Verdi |
OT. Jag förstår faktiskt inte hatet mot X6. Jag skulle gärna ha en sådan. Den är snyggare, mer ovanlig och har mycket bättre vägegenskaper än en X5 samtidigt som den fortfarande är en rätt praktisk halvkombi som säkert lastar mycket mer än folk tror. Länk |
| OT...Verdi, hat vet jag inte...tycker bara X6 och 5-serie GT är fula och meningslösa. Men smaken är delad, X6 har ju tydligen sålt OK. Hörde att BMW överväger att skippa GT i USA till förmån för Touring. Det skulle nog vara smart av dem! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.