|
Sida 3 av 25
|
|
|---|---|
|
Ok, det var ett bra ca-pris mistafrizz :-P Jag gissade ju på ca 800 tkr tidigare. Varför inte 779 tkr, jämnt 100 tkr mer än 550d Xdr... |
|
| Menade så klart 550i Xdrive och inget annat... | |
| kanske inte viktigt men vad tror ni om förbrukningen?? | |
|
Förbrukningen är väl viktig om något. På vilket annat sätt är den bättre än 550Xi? __________ Mvh Grelle |
|
|
Jag tror på 6,5l/100km //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Kör en gissning på alla parametrar. Pris 749" 0-100 4.9 0-200 16,9 6,4l/100km When Batman takes a vacation he does the Gumball |
|
| Den som kommer närmast i att gissa priset vinner en ny M550d | |
| Priset (i den här kategorin av bilar) handlar väldigt mycket om profilering, inte om reellt värde...så jag gissar på 749800 kr :P | |
| Efter samtal med Bmw återförsäljare som kontrollerade med Bmw Sverige så verkar det som den kommer att kosta 100-150 tkr mer än 535dx, förhandlingar om prissättning pågår tydligen och det går att lägga beställning för bil i marsproduktion, Sverige kommer initialt att tilldelas en mindre mängd bilar i början, allt är andrahandsuppgifter, jag själv som kört F11 535d sliter hårt med förnuftet och min vilja att beställa M550dx, vad gör man ? beställer 535dx eller väntar någon månad till ! | |
| Vänta på M550dX! | |
| Spännande om det stämmer att M550d "bara" kommer kosta 100-150' mer än 535d xDr. Då blir det konkurrens med 550i xDr som ligger just 150' över 535d xDr. Bensin V8 och 407 hk eller diesel 6:a och 381 hk? Tror M550d kommer ha bättre prestanda om än inte lika skönt motorljud :-) | |
| Inuti bilen kommer nog motorljudet vara fantastiskt.. ;) | |
|
Jag tror 550d kommer kännas fantastisk, grym prestanda i ett läckert paket, samt bra driftsekonomi. Om det är någon bil du ska köpa och behålla länge kan det just vara denna. Jag tror det blir ett riktigt tufft värdefall på nya M5an men dieseln kommer vara mycket mer eftertraktad som begagnad om 4-5 år. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| Lutar åt 550dx, har haft samma tanke att behålla den över längre tid istället för byte vart andra, tredje år, men det blir många mil efter 4-5 år, kör ca 5000 mil/år, men som någon klok människa uttryckte det "livet är kort" det är ju en angenäm tankemöda att bestämma sig eller hur ?! | |
| Beställd ! | |
Verdi |
21 händelserika minuter. :) Grattis! |
| Beställd eller bokad? Vem vann Den Stora Pristävlingen nu då..? :) | |
|
Grattis! Prel leverans? Vad kostar den? Utrustning? |
|
| Grattis Necesse! Jag trodde inte den gick att beställa än? | |
| Enligt BMW-handlare har det redan kommit in en ansenlig mängd beställningar på 550d xDrive i Sverige, men ännu bara ca priser. Många frågar redan efter denna motor i F30, vilket tidigast lär bli aktuellt till hösten, säljtrycket på F30 påstås vara "enormt" just nu. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.