|
Sida 24 av 25
|
|
|---|---|
| Va härligt...får man fråga vad slutnotan på besten slutade på..?? | |
| Jag vet inte exakt men det va under millen med rabatten iallafall. | |
|
Deeds: Hur var specen på den ? /Janne |
|
|
Och bilder !!! /Janne |
|
|
BMW M550d xDrive Touring Carbon Svart metallic Exklusivläder Nappa med utökat omfång 1CB AG Kod (Standard) 223 Elektronisk Dämparkontroll (EDC) (Standard) 229 Dynamic Drive (Standard) 248 Eluppvärmd ratt 258 Runflat däck (Standard) 2N9 S02N9 2VA Adaptive Drive 302 Stöldlarm med fjärrkontroll 316 Automatisk bakluckeöppning (standard) 322 Komfortöppning 323 Soft close för dörrar 3AC Dragkrok infällbar 3AG Backkamera 3MC BMW Individual Takrails Shadow line högglans 402 Panorama Glastaklucka 423 Velourmattor 430 Automatiskt avbländbara inner och ytter-speglar 456 Komfortstol fram, el. inställbar 488 Svankstöd (Standard) 496 Stolsvärme bak 4UY Skid-och Snowboardsäck 508 Park Distance Control (PDC) Bak och fram 522 Xenonljus (Standard) 524 Adaptiva Kurvljus 536 Kupevärmare med Fjärrkontroll 5AC Helljusassistent 5AL Active Protection 609 Navigationssystem Professional 610 Head-Up Display 614 Internet 615 BMW Online Information (Standard) 677 HiFi System Professional DSP 6AA BMW TeleServices (Standard) 6AB Styrkod BMW TeleServices (Standard) 6NF Musikgränssnitt för smartphones 6NK Utökad Bluetooth förberedelse 6NR BMW Apps 6S4 Svensk språkversion (Standard) 6UH Traffic Information (Standard) 6VA AG kod (Standard) 6WA Instrumentkluster med utökat innehåll 710 M Lädersportratt (Standard) 715 M Aerodynamikpaket (Standard) 760 Individual Högglans Shadowline (Standard) 761 Individual Tonade Rutor 775 Individual Anthracit innertak (Standard) 877 AG Kod (Standard) 8SC Teleservice (Standard) 8TH Speed-Limit-information 2 st tillägg var med också. Nightvision och läderklädd instrumentbräda. (Ruskigt snyggt) Bilder kommer! |
|
|
Ja den var ju ganska välmatad. 19" eller 20" ? Färg på klädsel ? /Janne |
|
| 20" och svart läder. | |
| Som jag sakt tidigare är ljudet mycket beroendeframkallande. Det är bra drag i den men det är så jämt drag så det märks inte så mycket förns man kollar mätaren, den rör sig duktigt fort. | |
|
Någon som beställt av Novation i Uppsala? Tyckte mig se en vit F11 på baksidan igår, såg ut som 20" fälgarna som M550dX har som tillval ;-) Får väl åka dit och höra om det kan ha varit en sådan.. |
|
|
Några bilder Deeds ? /Janne |
|
|
Grym kärra, provkörde BMW Göteborgs ex idag. Riktigt gott ljud över 3000 varv! Man kan inte tro det är en diesel. //Robban |
|
|
Det som är trevligt med dessa monsterdieslar (räcker egentligen med en x35d) är att prestandan är så tillgänglig. Vad är det på M550:in, 700+nm från tomgång i princip? Kör man bilen varje dag, så är det bra mycket mer spännande än en bil som hämtar 400 hk vid 7900 varv. Är man ens uppe och sniffar där uppe på något annat än ettans växel så har körkortet rykt all världens väg. Kanske börjar man bli gammal :-) |
|
| Efter ett par veckors körning, prestandan är mycket lätt tillgänglig. Vid en omkörning gasa lite och den växlar ner ett par steg i skjuter iväg riktigt bra. Man behöver inte varva mycket för att komma åt prestandan. Den har inte samma explovisitet på höga varv som en bensin M3/5 men den är grymt stark från tomgång och uppåt. För att vara en diesel grym bra drag på höga varvtal ( för en diesel) upp mot 5000 varv. Vid ganska blandad körning första 60 milen har den enligt färddatorn dragit 0,8 liter per mil. Tror inte den drar mer än gtn jag hadde trots att prestandan inte går att jämföra samt att den är 4 hjuls driven. Ska bli kul att se när den gått mer samt resorna till stugan i Sälen i höst då kan jag jämföra bättre. Trevlig helg alla forums diggare!!! | |
|
Stefan och Robban ni som kör/kört M550, är det stor skillnad mot 535d? Det är ju ändå en väsentlig prisskillnad. Är sugen på en M550dT men samtidigt är nästan 900 tkr inkl rabatt en fruktansvärt massa pengar jmf med motsvarande 535dT som jag har idag. Frågan är om det verkligen är värt pengarna? /Anders |
|
Karl-Hilding |
Nej och åter nej. Den är inte värd 200.000:- mer. räcker det förresten? Det är ju bara lite chip som behövs för de extra hk ni vill åt. Sen är det ju samma bil.......... eller?? |
|
Är det? Fram med momentkurvor för resp. motor. |
|
|
Det är bara ni själva som kan svara på om det är värt det. Men jämför jag med den 535an jag hadde av årsmodell 05 är det stor skillnad. Ca 2sek snabbare till hundra ca 2dl lägre förbrukning (på papperet) . Jag tycker den är mycket starkare framförallt på höga varvtal, den är inte så dieselaktig. Ljudet har vi pratat om förut det är mycket bra. Jag njuter varje gång jag kör den. Chip kan man alltid sätta i men det fattas i alla fall ett turbo aggeregat 550d har 3st. Undrar hur den går med chip när det kommer?. 535d går grymt bra den med så det räcker självklart. Som sagt bara man själv kan svara på om det är värt det. |
|
|
Väldigt bra drag i 535 också men motorljudet är beroendeframkallande i 550. Personligen hade jag nog lagt mina pengar på M5 om man inte har behov av 4wd. Men som sagt allt är ju väldigt personligt. //Robban |
|
|
första Imolaröda F10 jag sett och tillråga på allt en M550 Länk läcker! /Anders |
|
| Grymt snygg! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.