AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
102.123

BMW M550d – ny superdiesel med 381 hk

Sida 23 av 25
De
58
Deeds
118dA F20 M-sport Vit -13
320CI Cab M-sport Emolaröd II -05
Min polare har fått leveransbesked vecka 20. Ska bli grymt kul att testa "monstret"

Ska nog ta med den till KDR (Karlstad Racing) till sommaren och se vad den gör på strippen :)
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Motorn kommer i fler modeller:

Länk

Hoppas den kommer som M350xd :-)
Håller med Anders att en M-bil ska helst ha shadowline.

/Janne
Pratade nyss med säljaren ska komma nästa vecka. Börjar längta faktiskt. Lev v17/18 lovar skriva när jag kommer hem med den. Ha nu en trevlig helg!!!
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag såg en M550d för första gången i verkligheten idag på kvällens tillställning på Bilia Group Gbg. Carbonsvart med 20", en riktigt grym bil men synd att tex. inredning och instrument inte nämnvärt skiljer sig från en vanlig 535d, endast ett litet M-märke på växelspaken.
Enligt BMW var det dock viktigt att poängtera att bilen inte skall förväxlas med någon "riktig" M-bil, därav den diskreta framtoningen.

BMW CS #5139
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Jag såg också, förmodligen samma, F11 M550d på Bilia Group idag när jag var förbi i andra ärenden. Framifrån så skiljer inte mycket men visst den är ju på något minimalt sätt sportigare utan dimljusen. Bakifrån var den ganska så fet med utblåsen, det gör jäkligt mycket. 20" hjulen var urläckra och feta som bara den, passar oerhört bra.. Dock gillar jag inte chromeline och chromade rails!

Dom hade två, en för leverans i veckan. Bara att säga grattis ;-)
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Stilren:

Jag var förbi Bilia i Göteborg och såg den 550:an du refererar till. Håller med, chromeline är inte så snyggt.

/Janne
Nu har den kommit hämtar på fredag. Ska bli spännande.
St
1.200
Stilren

Skoj Stefan, stort grattis!

Konstigt att det varit helt dött även på internet ang M550d eller övriga M50d varianter? Inte en delivery och inte många prov/testkörningar. Är det BMW som vill hålla fokus på M5/M6 eller?

Nån nörd lär ju ha fått sin kärra och lagt upp på nätet...
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Grattis Stefan

hoppas dina förväntningar infrias och rapportera gärna om intrycken.

/Janne
St
1.200
Stilren

Länk
Jag hoppas att länken funkar. Dessa M550d i F10-utförande hamnar farligt nära prislappen för en F10 M5. De blir nog inte fullt lika "vanlig" som M550d i F11-utförande eller vad tror ni?
Oerhört läcker dock och det finns redan en hel drös på mobile.de
St
1.200
Stilren

Länk
Velourmatta är som tur tillval..
Nu är dräparn hemma! Satan vad den går och ljudet är grymt! Man vill bara gasa mera...

Komforten var riktigt bra, stadig som få och inget spårkänslig. Ska åka 15 mil imorn, återkommer med rapport!

Lite bilder denna fredag kväll:

Bild 1: Länk

Bild 2: Länk

Bi
305
Bimmernerd
530dM xDrive Touring -12
@Stilren: haha...klockren bild!

@Stefan: Grattis!! Den ultimata familjebilen!
St
1.200
Stilren

Grattis Stefan!

Du körde på 19" istället för 20"? Vad för läder/lister invändigt? Snygg som fan. Jag hade nog velat ha svarta sidospeglar och svarta njurar på den kombinationen du kör (Alpinvit med shadowline) tycker njurarna är för grå/silver/chrome men det är ju enkelt fixat..

Riktigt fet!!!

Vill också ha haha, ultimata vore mineralvit M550dT och mineralvit M5 eller M6
Stilren Jag har svart skinn listerna är dom som är original (passar bra tycker dom är snygga). Har idag åkt 15 mil och är så nöjd, snitt enligt färdatorn blev 0,74 milen. Har fått allt att funka med telefonen blåtand samt media adaptern får upp bilder samt kan byta låt med rattknapparna fungerar jäkligt bra. Provade bmw connected med allt vad det innerbär fukade bra, kollar nu i iphonen där kan jag läsa av fuel level, fuel range, mileage reading rätt konstigt men verkar fungera. Körde idag landsväg, motorväg samt stadskörning förbrukningen blev alltså 0,74 milen är skapligt med tanke på att den är helt ny samt kul att gasa ibland. Vid fart kring 100-120km går den på ca 0,6 alla uppgifter enligt färdatorn så det kanske inte stämmer får kolla när jag tankar nästa gång. Den är grymt kul att köra, motorn är enligt mej sjukt bra riktigt bra tryck i den ända upp mot 5000 varv samt ruggigt stark redan från 1000 varv. Ha nu en trevlig kväll mvh Stefan.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Stort grattis Stefan:)
Finns inget som är så kul som att få hämta ut en ny bil. Ser verkligen fram emot att få provköra en 550d någon gång.

//Stefan

Mina bilar:Länk
Får instämma med lyckönskningarna! Jag tycker grillen passar in bra, "svarta sorgkanter" på BMW-grillar blir väldigt tråkigt och och gör bilen intetsägande då formspråket för varumärket urvattnas, det blir helt enkelt svårare att se att det är en BMW. Kuriöst nog verkar en hel den volvo- och audiägare ta bort sina märken och lacka grillen helsvart, tycker BMW förtjänar ett bättre öde.

Flera försöker nu lägga in förbeställningar på M650d xDrive Gran Coupé, men den kommer nog inte i produktion förrän efter semestern. Den ska bli lite vassare än 550d
(0,2-0,3 sek snabbare till 100), men det handlar nog endast om något lägre luftmotstånd. Även M6 Gran Coupé kommer tydligen senare i år. M5-ägarna kan dock säkert finna orsaker till att de inte vill bli av med en kvarts miljon till!
De
58
Deeds
Imorgon kl 14 styr vi kosan mot Västerås för att hämta den nya besten. Fick bilder skickade förut och den är verkligen brutalt snygg i carbonsvart! Lite kluven över de grå backspeglarna dock. Bilder kommer imorgon!
Deeds, har ni hämtat bilen? Jag är nyfiken på vad tycker!!!
De
58
Deeds
Japp bilen är hämtad och vilken underbar bil sen! Oj oj oj.

Det "konstgjorda" ljudet i bilen är hårresande. Man vill aldrig slå av Sport+

Jag tyckte att draget va lite segt innan jag faktiskt kollade på hastighetsmätaren under en 0-180km/h Det går riktigt fort upp i hastighet med det känns inte riktigt i bilen.

Dock så hoppade jag in i min 530d -11 efteråt och den kan man ju tycka är pigg men den kändes som en stadsbuss i acceleration.

Härligt maxutrustad så man saknade inget heller.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.